artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - ubezpieczenia likwidacja szkody
Budujesz kamper? Sprawdź najniebezpieczniejsze miejsca w kamperze

Budujesz kamper? Sprawdź najniebezpieczniejsze miejsca w kamperze

Czas czytania 3 minuty

Siedzenia w kamperze muszą nie tylko spełniać wymagania dotyczące komfortu i pasywnego bezpieczeństwa. Skoro to dom na kołach, to muszą być też wybitnie odporne na upływ czasu. Im mniejszy pokład do zaaranżowania, tym bardziej pożądane są rozwiązania przystosowane do pełnienia licznych zadań.

Samodzielna budowa kampera jest fascynującym zajęciem, jeśli korzystamy ze sprawdzonych, tj. homologowanych rozwiązań. Specjalne przeznaczenie pojazdu stawia przed dostawcami miejsc siedzących bardzo trudne zadanie. Jak bowiem w ograniczonej kubaturze vana czy furgonu wykroić miejsce na fotele, które po dotarciu do celu pozwolą zrelaksować się podczas krótkiego postoju z filiżanką kawy, a po zmierzchu zapewnią komfortowy sen?

Fotele czy kanapy muszą być odporne na upływ czasu, a propozycje anonsowane z myślą o samodzielnej budowie kampera – zgodne z regulaminami homologacyjnymi Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ w zakresie wytrzymałości. Nim produkt trafi na rynek, przechodzi bardzo wymagające próby statyczne i dynamiczne, polegające na powtarzanych wiele tysięcy razy czynnościach, jak np. wsiadanie i wysiadanie, wycieranie odzieżą z ostrymi lub szorstkimi elementami czy ekspozycji na ekstremalnie wysokie lub niskie temperatury. Gdy łączna liczba takich powtórzeń wyniesie 6 tys., będzie to odpowiadało pięciu latom użytkowania.

Budujesz kamper? Sprawdź najniebezpieczniejsze miejsca w kamperze  1

Budujesz kamper? Sprawdź najniebezpieczniejsze miejsca w kamperze  2
Czy to kanapy, czy pojedyncze fotele – produkty Mobiframe pozwalają zaaranżować pokład pojazdu na wiele sposobów. A jeśli nasz kampervan ma być np. bagażówką, równie szybko można zdemontować elementy zabudowy

Tego typu testy na potrzeby produktów polskiej firmy Mobiframe przeprowadza ośrodek badawczo-rozwojowy OKB. Fanom caravaningu doskonale znane są fotele i kanapy, które zaprojektowano tak, by w sposób maksymalnie komfortowy zrealizować projekt budowy kampervana. Stosowane do ich produkcji materiały muszą być wytrzymałe i zachować swoje właściwości przez wiele tysięcy kilometrów eksploatacji. Pełniące rolę nie tylko siedzisk, ale też miejsc do spania muszą spełniać oczekiwania osób różnej płci i o różnej sylwetce. Gama siedzisk marki Mobiframe spełnia oczywiście najwyższe wymagania w zakresie bezpieczeństwa – standardem są mocowania ISOFIX i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Sztandarową propozycją są tu kanapy SAF 42/43, które skrywają dopracowany system przesuwny, co w połączeniu z podłogą kompozytową zapewnia elastyczność i swobodę lokalizacji siedzisk za fotelami w szoferce pojazdu. Rozwiązanie to jest dostępne w różnych wysokościach, co pozwala maksymalnie wykorzystać szerokość wnętrza pojazdu ograniczonego nadkolami tylnej osi. Walorem produktu jest łatwość przekształcenia w łóżko o długości 192 cm. Jest on wykonany z wysokiej jakości materiałów, które zapewniają trwałość tapicerek i wykończeń.

Budujesz kamper? Sprawdź najniebezpieczniejsze miejsca w kamperze  3

Budujesz kamper? Sprawdź najniebezpieczniejsze miejsca w kamperze  4

Jednoczęściowa podłoga montowana na klej pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu w porównaniu z innymi pomysłami na przekształcenie pojazdu dostawczego we w pełni funkcjonalny kampervan. Ponieważ jest to konstrukcja jednoczęściowa, taki fundament naszego domu na kołach nie skrzypi i nie wydaje żadnych dodatkowych hałasów. Izolowany rdzeń zapewnia ochronę termiczną i akustyczną, a razem z szynami zapewnia kotwiczenie wielu innych miejsc siedzących marki Mobiframe. Kto chce zrealizować pokład na potrzeby miejsca pracy, ten bez przeszkód zakotwiczy w podłodze pojedyncze fotele z podłokietnika – nawet takie z podstawą obrotową zapewniającą swobodę obrotu siedziska o 360 stopni. Wystarczy dodać wtedy kompaktowy stolik, by w dowolnej chwili mieć biuro na kołach. 

Fot. Mobiframe

mobiframe.com

Artykuł pochodzi z numeru 5 (125) 2025 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Redakcja06:00
Artykuł powstał we współpracy z marką Mobiframe
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News