Dla tych, którzy nie chcą iść na kompromis w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy kamperem, powstały miechy powietrzne. Ich montaż bywa domeną rynku wtórnego. Podobnie jest z amortyzatorami B6 Camper i B6 Camper Advanced.
Miechy powietrzne są zalecanym rozwiązaniem, gdyż umożliwiają dostosowanie zawieszenia do zmiennego obciążenia kampera. Podnoszą jego nośność, usztywniają zawieszenie, a na postoju umożliwiają wypoziomowanie pokładu pojazdu kempingowego.
Z pneumatycznego zawieszenia dedykowanego fanom caravaningu słynie warszawska firma Intrak Sp. z o.o., która właśnie uzupełnia portfolio swych rozwiązań o montaż amortyzatorów opracowanych specjalnie dla kamperów. Amortyzatory z serii B6 Camper i B6 Camper Advanced są dostępne do wszelkich typów pojazdów kempingowych opartych na bazie Fiata Ducato, VW Jumpera, VW Boxera, VW Craftera, MAN TGE, Opla Movano, a także do Mercedesa Sprintera zarówno 2WD, jak i 4WD. Lada moment także do Forda Transita. Te w porównaniu z fabrycznie nowymi amortyzatorami OE oferują znacznie większą stabilność kierunkową, co docenimy nie tylko w ekstremalnych sytuacjach.
Na które się zdecydować? To pytanie: dlaczego amortyzatory z serii B6 Camper Advanced są szczytowym rozwiązaniem. Ten model zapewnia najlepsze parametry we wszystkich obszarach pracy. Dzięki opatentowanej technologii Bilstein DampMatic amortyzator B6 Camper Advanced posiada możliwość automatycznej, mechanicznej zmiany siły tłumienia, co pozwala stale utrzymywać stabilność pojazdu, tj. mamy miękkie nastawy podczas spokojnej jazdy nadbrzeżną trasą oraz twarde przy nagłych manewrach omijania przeszkody na autostradzie.
Zaletą obu propozycji marki Bilstein jest prosty i niedrogi montaż, bez konieczności wymiany sprężyny czy dodatkowej kontroli technicznej. To o tyle istotne, że kamper ze zużytymi amortyzatorami to proszenie się o kłopoty. A to bardzo prawdopodobny scenariusz, gdy wejść w posiadanie egzemplarza z rynku wtórnego. Dlatego kupując używany egzemplarz, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na zawieszenie oraz przebieg i kondycję poszczególnych podzespołów. Amortyzatory ulegają stopniowej degradacji, kierowcy na ogół nie są w stanie zauważyć, kiedy przychodzi kres ich sprawności. W czasie jazdy może być to bardzo niebezpieczne, szczególnie w trakcie gwałtownych manewrów na autostradzie czy szybkiego pokonywania zakrętów. Także silne podmuchy bocznego wiatru mogą w nieprzyjemny sposób dać o sobie znać.
O tym, że resor piórowy i poduszki pneumatyczne stanowią idealne połączenie, doskonale wiedzą klienci firmy Intrak. Wraz z uzupełnieniem jej oferty o amortyzatory Bilstein będziesz gotów na najlepsze wrażenia z podróży!
Fot. Intrak Sp. z o.o.
Artykuł pochodzi z numeru 3 (117) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.