W tym roku Grupa AL-KO Vehicle Technology mocno zaznacza obecność na dwóch frontach. Jako renomowany dostawca dla przemysłu caravaningowego reaguje na potrzeby finalnego etapu w łańcuchu dostaw, a prócz propozycji stanowiącej remedium dla logistyki ostatniej mili angażuje się w modę na małe domy na kółkach.
Producent podwozi dla branży caravaningowej pokazał niedawno przyczepę cargo o ładowności 240 kg – ta w połączeniu z rowerem elektrycznym stanowić ma wsparcie firm w zakresie logistyki ostatniej mili. Dużo cięższej wagi pomysłem AL-KO Vehicle Technology jest projekt modułów podwoziowych dla budujących mobilne domy. Trzeba wiedzieć, że AL-KO jest członkiem Tiny House Association – organizacji mocno zakorzenionej na rynku Australii i Nowej Zelandii. To właśnie z myślą o seryjnej czy jednostkowej produkcji opracowano tzw. moduły osiowe. To nie tylko ocynkowane ogniowo kratownice charakteryzujące się wysoką odpornością na siły skręcające. To także opatentowane łączenia podwozi z zabudowami i elastyczna podziałka powierzchni użytkowej. Wariant na kołach jest albo budowany od początku na przyczepie, którą można holować samochodem, albo przeznaczony do transportu za pomocą niskopodwoziowego pojazdu.
Aby sprostać dużemu zapotrzebowaniu, w Niemczech powstały już dwie wioski „Tiny House by AL-KO”, w których można na stałe zamieszkać w minidomu. Wioska w Mehlmeisel z 35 domami powstała w wyniku przebudowy pola namiotowego. W Hollenbek zagospodarowano w ten sposób nieużytki na terenie kolei Deutsche Bahn AG.
Fot. AL-KO Vehicle Technology Group
Artykuł pochodzi z numeru 5 (107) 2022 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.