artykuły

oblicza-caravaninguOBLICZA CARAVANINGU
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac

Zaskakujący wynik konkursu KCK

Czas czytania 3 minuty
Zaskakujący wynik konkursu KCK

Holenderski magazyn caravaningowy KCK („Kampeer & Caravan Kampioen”) od szesnastu lat testuje co roku samochody osobowe pod względem ich przydatności do ciągnięcia przyczepy kempingowej.

Zaskakujący wynik konkursu KCK 1



Pojazdy podzielone są na cztery kategorie, w których wybiera się najlepsze. Jednak zdobywca tytułu „Trekauto van het jaar” („Najlepszy samochód ciągnący roku”) może być tylko jeden. W tym roku to miano zdobył Volkswagen Touran 1,4 TSI. „W ciągu szesnastoletniej historii naszego konkursu, jeszcze nigdy nie zdarzyło się, żeby samochód o tak małej pojemności silnika (1,4) wygrał. Mimo że wcześniej tego typu samochody brały udział w konkursie” - pisze redakcja KCK.

Zaskakujący wynik konkursu KCK 2



Podczas próby tzw. długiej szarży, czyli podwójnego, krótkiego skrętu przy szybkiej i krótkiej zmianie pasa jazdy. Przy zwiększającej się prędkości ocenia się stabilność samochodu w stosunku do coraz szybciej odchylającej się (tańczącej) przyczepy. Samochody są coraz stabilniejsze i żeby dokładnie zmierzyć odchylenia, użyto sensorów zamontowanych w podłodze samochodu i komputera.

Zaskakujący wynik konkursu KCK 3



Zwycięzca w kategorii B i zdobywca tegorocznego tytułu.

Dlaczego Touran?
Volkswagen Touran 1,4 TSI (140 KM) to samochód z techniką TSI, opartą na bezpośrednim wtrysku w kombinacji z turbo i kompresorem. Ta właśnie technika powoduje, że silnik uzyskuje maksymalny moment obrotowy przy 3500 obrotów, co daje bardzo dużą siłę holowania/ciągnięcia. Polskiego Czytelnika może nieco rozczarować informacja, że wersja TSI dostępna jest tylko z automatyczną skrzynią biegów.

ReklamaZaskakujący wynik konkursu KCK 4
Zaskakujący wynik konkursu KCK 5



Nissan QASHQAI 2.0 4WD.

Jak oceniano?
Pod kątem czterech kryteriów: zachowania na drodze, osiągów, komfortu oraz kategorii nazwanej „celowością”. By przyznać punkty w ostatniej kategorii, mierzono w cm odległość od środka kuli haka do ziemi dwa razy: bez załadowania i z maksymalnym ładunkiem, uwzględniając maksymalny nacisk na hak +- 75 kg. Odległość między środkiem kuli haka a zderzakiem jest bardzo ważna przy używaniu stabilizatora. Przy nieodpowiedniej odległości, przy dużych skrętach często uszkodzony zostaje błotnik.

Zaskakujący wynik konkursu KCK 6



Subaru Impreza 1.5R PLUS AWD.

Zwycięzcy
W poszczególnych klasach pojazdów zwyciężyli:
• kat. A: Nissan QASHQAI 2.0 4WD
• kat. B: Volkswagen Touran 1.4 TSI
• kat. C: Subaru Impreza 1.5R PLUS AWD
• kat. D: Land Rover 2.2 TD4

Zaskakujący wynik konkursu KCK 7



Land Rover 2.2 TD4.

Pojazdy były podzielone na klasy ze względu na pojemność silnika i wielkość. Przykładowo, w kategorii D umieszczono pojazdy, w których „siedzi się wysoko (lepsza widoczność) i które mogą ciągnąć nawet bardzo ciężkie przyczepy”.

Opr. Dariusz Wołodźko
Tłum. Sylwia Bartnicka-van’t Klooster
Zdjęcia: „Kampeer & Caravan Kampioen”


Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News