artykuły

oblicza-caravaninguOBLICZA CARAVANINGU
ReklamaBilbord - Stenaline 03.04-30.04 Sebastian
Księga skarg i zażaleń na e-myto – porozmawiajmy!

Księga skarg i zażaleń na e-myto – porozmawiajmy!

Czas czytania 2 minuty

Idealna to pora, skoro przed fanami caravaningu szczyt sezonu wyjazdowego, a okres wakacyjny mógłby zapisać się wzmożonymi wizytami gości z zagranicy. No właśnie – …mógłby. A ilu to podróżujących kamperami i przyczepami kempingowymi od 2011 roku omija nasz kraj szerokim łukiem? O stratach mogą dowieść właściciele kempingów w Polsce!

Co lepiej uargumentowane głosy – nie tylko podróżujących w sposób niezarobkowy – przedstawimy stronom, które odpowiadają w Polsce za system łupiący nas po kieszeniach. Czas stworzyć „Księgę skarg i zażaleń”, skoro kilkanaście dni temu Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział przejęcie systemu elektronicznego poboru opłat ViaTOLL przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Całkowite przejęcie systemu ViaTOLL przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego nastąpi 3 listopada bieżącego roku. Dziś tylko wiadomo, że „krokodyle” będą kontrolowały i rozwijały system e-myta. A to nie wróży nic dobrego…

Na jakie zmiany się godzimy?

Wyraź wątpliwość, złóż wniosek czy postulat, zgłoś skargę czy wyraź swój żal… - czekamy też na sygnały, które dowiodą jak wielką szkodą wyrządzono środowisku fanów caravaningu odkąd w 2011 wprowadzono e-myto.

Masz pytanie, a może chciałbyś zaproponować rozwiązanie, które sprawiedliwej potraktuje uczestników ruchu drogowego? Czekamy na Twój post. Przecież system viaTOLL obejmuje w Polsce wszystkich - wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów o łącznej dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. 

ReklamaKsięga skarg i zażaleń na e-myto – porozmawiajmy!  1
Dobry przykład dali Belgowie

Elektroniczny system poboru opłat za przejazd drogami krajowymi realizowany może być zgoła inaczej. W takiej Belgii, gdzie 2 lata temu wprowadzono Viapass, czyli satelitarny system poboru opłat drogowych – obowiązek opłat drogowych nie dotyczy pojazdów przeznaczonych do przewożenia osób, tj. samochodów osobowych, autobusów, przyczep kempingowych, samochodów kempingowych itp. Obejmie za to wszystkie samochody ciężarowe wykorzystywane do transportu towarów (zarówno belgijskie, jak i zagraniczne) o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony poruszające się po belgijskich drogach. 

Dodajmy. Głównym celem wdrożenia nowego podatku drogowego w Belgii była optymalizacja wykorzystania sieci dróg przez pojazdy ciężarowe. 

Redakcja


Rafał Dobrowolski28.06.2018
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News