NASZE ROZMOWY

PREZENTACJE POJAZDÓW

OBLICZA CARAVANINGU

2 miesiące temu  14.03.2018, ~ Bartłomiej Ryś   

fot. Facebook / Andreas Schraube

Strona 1 z 2

Pan Andreas Schraube jest naszym Czytelnikiem i członkiem facebookowej grupy „Polski Caravaning - nasza społeczność”. To właśnie tam często pojawiają się komentarze, że posiadanie „dużego” kampera jest w Polsce bardzo problematyczne, głównie ze względu na koszty (spalanie, serwis) oraz wymiary (na większość kempingów nie wjedziemy). Tak się składa, że pan Andreas jest również posiadaczem Concorde’a o DMC 7500 kilogramów. Nie omieszkaliśmy się podpytać o szczegóły związane z posiadaniem tak dużego i drogiego kampera.

Concorde Charisma 940 M - dokładnie taki model posiada nasz Czytelnik. Oparty jest na Iveco a jego DMC wynosi 7500 kilogramów, więc do prowadzenia tego typu pojazdu trzeba posiadać kategorię „C” prawa jazdy. Podczas pobytu w Niemczech, żona pana Andreasa wypatrzyła na parceli Concorde’a - to był początek zauroczenia tym modelem. 

Wyposażony jest we wszystko, co można mieć w kamperze: 2 systemy klimatyzacji (silnikowa i pod podłogą), 4 różne rodzaje ogrzewania (Alde - podłogowe, Webasto - olej napędowy, klimatyzacja podłogowa po przełączeniu na tryb ogrzewania, nawiew z silnika), satelita automatyczna, 2 telewizory i wiele więcej. Jak tłumaczy właściciel, wraz z żoną uprawia caravaning od 1984 roku. Początki były oparte na przyczepach kempingowych a od 1987 roku jest to już kamper. Podróżują wspólnie po Europie i Polsce.

Pytany o kempingi w Polsce względem tak dużego samochodu odpowiada:

Nie mam żadnych problemów z podróżowaniem kamperem o długości 9,6 m po Polsce. Do tej pory nie mieliśmy nigdy problemów z wjazdem lub samym dojazdem na kemping. Dodam, że ciągniemy też za sobą samochód (Smarta) na przyczepce, więc długość całego zestawu rośnie aż do 13,5 m. Trzeba wyłącznie uważać na rondach i zakrętach. 

A co z serwisem?

Jeżeli o to chodzi, to nie widzę różnicy pomiędzy Iveco a poprzednikiem opartym na Mercedesie 416.

Pojazd posiada 80-litrowy zbiornik paliwa i, co ciekawe, jedno tankowanie „do pełna” pozwala na przejechanie około 800 kilometrów po drogach ekspresowych i autostradach. Spalanie w górach nieco się zwiększa, do poziomu około 13-14 litrów na każde 100 km. 

Skoro mowa o zbiornikach: w 940 M zamontowano 380-litrowy na czystą wodę i taki sam na wodę szarą. 

Zalety takiego kampera? Sam właściciel wymienia trzy:

  • nieskończona ilość przestrzeni wewnątrz
  • przeszło 1800 kilogramów, które można przeznaczyć na dodatkowy bagaż
  • przy tak dużym pojeździe spalanie rzędu 10l/100 to rewelacyjny wynik.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 39

  • 20
    ZADOWOLONY
  • 8
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 5
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 2
    WKURZONY
  • 3
    BRAK SŁÓW

Komentarze (3)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ bartek 3 2 miesiące temu Wspaniale rozwinięty i wyczerpany temat. :(
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Aru 2 2 miesiące temu Ciekawe jakim cudem tak duży kamper może palić 10 l/100 km, skoro 80 litrowy bak starcza mu na przejechanie 800 km? Mój 2,2 TDCI o DMC3,5T rzadko schodzi poniżej 12 l/100km a jest sporo lżejszy, mniejszy i ma mniejsze opory.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ HaHa 1 2 miesiące temu Mam nadzieję że autor tego wyśmienitego artykułu, nie zmęczył się zbytnio tym wyrafinowanym i jakże interesującym, w pełni opisującym temat, sprawozdaniem...
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony