artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Zaprojektowany z uwzględnieniem megatrendów

Zaprojektowany z uwzględnieniem megatrendów

Czas czytania 4 minuty

W celu wprowadzenia Crosscamp – nowej marki kompaktowych kamperów – grupa Erwin Hymer przeprowadziła szeroko zakrojoną analizę trendów społecznych i ich wpływu na rynek caravaningowy. Coraz większy udział kampervanów i fakt, że pokolenie milenialsów coraz częściej odkrywa caravaning jako formę wakacji (choć w innej formie niż tradycyjni obozowicze), to najważniejsze wnioski, do jakich doszedł producent.

Trend ten pochodzi z USA, gdzie pokolenie milenialsów – urodzone między 1980 a końcem lat 90. – stanowi obecnie ponad 40% wczasowiczów. Według raportu Kampgrounds of America (KOA), wolą oni nieznane, rustykalne obiekty niż wakacje na luksusowych kempingach. Większość z nich wyjeżdża na wieś czy do lasu przynajmniej trzy razy w roku. W szczególności w mediach społecznościowych samochody kempingowe stają się ikonami wśród podróżników szukających indywidualnych wrażeń, a posty, którym towarzyszą takie hasztagi, jak #vanlife czy #camping, osiągają miliony odsłon.

Ponad połowa światowej populacji mieszka w miastach – oczekuje się, że do 2050 r. liczba ta wzrośnie do dwóch-trzecich. „Małe domki” są fenomenem tego trendu, po raz pierwszy zaobserwowanym w Tokio, gdzie każdy ma średnio około 19 metrów kwadratowych powierzchni mieszkalnej. Idea „micro-housingu” polega na osiągnięciu maksymalnej jakości życia na jak najmniejszej przestrzeni. Dla Joachima Reicha, kierownika sprzedaży Crosscamp, wielofunkcyjny kamper jest takim „małym domkiem na kółkach”, ponieważ oferuje wygodne miejsca do spania do czterech osób przy zewnętrznej długości całkowitej wynoszącej zaledwie 4,95 metra. 

ReklamaZaprojektowany z uwzględnieniem megatrendów 1
Rosnąca populacja miejska chce kampera, który może funkcjonować również jako podstawowy samochód do codziennego życia – takiego, którego można szybko i elastycznie dostosować do zmieniających się wymagań. Taki jest właśnie Crosscamp – marka, która odnosi się również do innego megatrendu: indywidualizacji, która zasadniczo oznacza swobodę wyboru przez cały czas. Jest to o tyle istotne, że trendom takim jak mikrokomunikacja towarzyszy rosnąca tęsknota za naturalnymi, spokojnymi i bezstresowymi przestrzeniami.

Niezależnie od tego, czy jest to krótka wycieczka na wybrzeże, aby spędzić noc na plaży, czy wizyta w sklepie meblowym, Crosscamp pozostawia naszym klientom swobodę decydowania w dowolnym momencie – mówi Joachim Reich.

Atrakcyjnym rozwiązaniem w Crosscampie jest kuchnia, którą – jako kompletny moduł – można przenieść przez lewe drzwi przesuwne na zewnątrz i tam z niej korzystać. Usunięcie kuchni zwiększa przy okazji przestrzeń wewnątrz pojazdu, dodatkowo podnosząc jego zalety jako wszechstronnej furgonetki.

Ważną rolę w zmianie zachowań związanych z mobilnością odgrywa zarówno tzw. hygge (uczucie domowego ogniska), jak i autentyczność (jednostka chce być postrzegana jako podróżnik, a nie turysta). To wszystko wzięli pod uwagę projektanci Crosscamp. Jak twierdzą, sama specyfikacja techniczna tych pojazdów „pobudza instynkt do podróżowania”. Szeroka gama innowacyjnych systemów wspomagających jest częścią standardowego wyposażenia lub dostępna jako opcja. Podstawowa wersja kompaktowego kampera ma 1,5-litrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 88 kW (120 KM). Dostępne są również wersje z 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 110 kW (150 KM) i 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 130 kW (180 KM) i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Aktywny system kontroli trakcji Toyota Traction Select zapewnia bezpieczne przemieszczanie się w trudnym terenie, takim jak śnieg, błoto lub piasek. Wszystkie warianty wyposażone są w technologię oczyszczania spalin SCR i są zgodne z nową normą emisji spalin Euro 6d.

ReklamaZaprojektowany z uwzględnieniem megatrendów 2

Krzysztof Dulny 30.08.2019
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News