Z modelem TakeOff firma Easy Caravanning wiąże duże nadzieje, wszak tak aerodynamiczna zabudowa spełnia wysokie standardy ekologiczne. Wyraźnie niższy opór powietrza zespołu pojazdów to jedno.
O zapowiedziach Holendrów pisaliśmy już pod koniec wakacji. Rozkładana na postoju przyczepa zgodnie z zapowiedziami miała swój debiut 9 października 2019 roku podczas holenderskich targów branży caravaningowej "Kampeer & Caravan Jaarbeurs" w Utrechcie. Wtedy też potencjalni klienci poznali jej rynkową cenę.
Od 12.995 EUR
55 tys. złotych to niemało. Prawie dwukrotnie więcej niż podobne propozycje namiotowych (rozkładanych) przyczep. Co otrzymujemy w zamian? Nie licząc designerskiej linii nadwozia i odmiennej nieco koncepcji powiększania kubatury – tu transparentne są tylko ścianki a nie zadaszenie – TakeOff jest rewelacyjnie szybka w realizacji. Tylko 30 sekund – tyle potrzeba, by ją rozłożyć i na powrót złożyć.
Nabywca może doposażyć swój model w bogatą listę dodatków. Skoro mowa o propozycji z górnej półki (także cenowej), więc lakier aerodynamicznie wymodelowanej kapsuły może być w kolorze białym, acz równie dobrze czerwonym, zielonym, niebieskim, itd. Równie bogata jest lista opcji dodatkowych. I podlegających dopłacie. Aluminiowe obręcze kół (300 euro), namiot przedsionka wsparty na aluminiowym stelażu a stanowiący przedłużenie otwartego wnętrza (1200 euro), dodatkowy tunel sypialny zintegrowany z przedsionkiem (500 euro)... Do końca grudnie obowiązuje rabat w wysokości 1000 euro na te i inne dodatki.
Co mamy w standardzie?
Na pewno obietnicę znikomych oporów powietrza, więc ekonomicznych podróży. Dzięki niewielkim wymiarom zewnętrznym (zabudowa ma długość 350 cm i szerokość 185 cm) TakeOff całkowicie "wpada w cień" aerodynamiczny większości samochodów osobowych. Wszak w najwyższym punkcie ma tylko 122 cm! Przy masie własnej wynoszącej 550 kg, TakeOff waży najwyżej połowę średniej masy tradycyjnej, niedużej przyczepy kempingowej. Jest lekka, więc bez problemu poradzi sobie z nią niemal każdy samochód miejski. Z konwencjonalnym napędem, a też każdy hybrydowy czy elektryczny. Nie bez powodu też Holendrzy reklamują swoją przyczepę jako idealne uzupełnienie dla posiadaczy auta Tesla Model 3, który jest najlepiej nr 1 w rankingach rejestracji pojazdów ekologicznych na tamtejszym rynku motoryzacyjnym.
Wnętrze przyczepy ma w najwyższym punkcie 205 cm. W standardzie mamy siedziska ze stolikiem, zabudowane szafki i skrytki, a też oczywiście miejsce sypialne (160 x 205 cm). Jest system oświetlenia, ogrzewanie postojowe (gazowe). Są zbiorniki na wodę, moduł kuchenny, mobilna kaseta WC. Nic nie stoi na przeszkodzie montażu dodatkowego ogrzewania podłogowego.
O producencie
Za firmą Easy Caravanning stoi trzech Holendrów, którzy mają wieloletnie doświadczenie w branży caravaningowej i wcześniej współpracowali z producentem kompaktowych przyczep kempingowych marki Kip Caravan. Rikus Hoving, Maarten de Roos i Dennis Tiethoff wspólnie z Wimem van der Vorstem (właścicielem składanych przyczep Holtkamper) zaczęli realizować swój projekt kilkanaście miesięcy temu. Najdłużej trwały prace nad aerodynamicznie wymodelowaną kapsułą. Ta powstaje z termoformowanej powłoki – izolowany rdzeń a na zewnętrz tworzywo ABS. Tkaninę ścian jaką napina uniesiony dach (z żywic poliestrowych wzmocnionych włóknem szklanym) dostarcza firma Holtkamper, a opcjonalne namioty firma Karsten.