Zmiana przeznaczenia pojazdu, a więc jego funkcji to w Europie koncepcja biznesu sprawdzająca się od wielu lat. Potrzeba określa warunki modyfikacji furgonów – tak powstają pojazdy gotowe do wykonywania określonych zadań. Na tym polu Waldi Camp od prawie 33 lat zajmuje solidną rynkową lokatę, a od 17 lat wzbogaca ofertę o pojazdy kempingowe typu kampervan.
Trudno nie docenić doświadczenia rozwijanego przez tak długi czas. Produkcja samochodów specjalistycznych na potrzeby policji, służb specjalnych, obsługi lotnisk, ekip technicznych firm z branży energetycznej stanowi znakomity trzon do dobrego zrozumienia funkcjonalności, którą powinien posiadać kampervan. Jednocześnie w firmie dominuje zasada, w myśl której każdy samochód powinien być wykonany zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Jedynie tak zbudowany kampervan zyska u użytkownika miano produktu „szytego na miarę”.
Wybór bazy produkcyjnej nie ma dla Waldi Camp znaczenia. Wśród zrealizowanych projektów znajdziemy: Fiata Ducato, Citroëna Jumpera, Peugeota Boxera, Opla Vivaro, Mercedesa Sprintera, Volkswagena Craftera, a w najbliższym czasie także MAN-a TGE. Każdy „blaszak” może zostać poddany adaptacji. Podobnie jest z wykorzystywanymi komponentami, z zastrzeżeniem ich dopuszczenia do użytkowania w ramach europejskich certyfikatów. Do produkcji kampervanów firma stosuje urządzenia spełniające standardy, pozostawiając poza polem zainteresowania azjatyckie produkty, nieprzystosowane do naszych określonych przepisami warunków kontynentalnych. To też gwarancja najwyższego poziomu bezpieczeństwa.
Rynek zbytu Waldi Camp to poza rodzimymi odbiorcami w ogromnej części kontrahenci zagraniczni. Polska produkcja znajduje więc odbiorców w Holandii, Niemczech, Hiszpanii czy Portugalii. Dystrybucja najczęściej odbywa się poprzez pośredników i przedstawicieli z zachowaniem nazwy marki. Nie zawsze jednak indywidualny odbiorca ma świadomość, że te znakomite pojazdy powstają właśnie w Polsce. Najważniejsze jednak, że nazwa Waldi Camp funkcjonuje na caravaningowym rynku.
Specyficzną gałąź produkcji stanowią pojazdy dla osób niepełnosprawnych. W tym przypadku założenia i rozwiązania produkcyjne dyktują wyłącznie potrzeby użytkowników. Te natomiast są określane przez typ ograniczeń, stopień niepełnosprawności i kilka innych czynników, jakie muszą być wzięte pod uwagę podczas tworzenia koncepcji pojazdu. Trudno znaleźć tutaj standardowe rozwiązania.
Skalę produkcji określają liczby. Fabrykę Waldi Camp opuszcza rocznie średnio 30 samochodów, co po szacunkach pozwala obliczyć łączną liczbę wyprodukowanych pojazdów – to około 500 sztuk. Najbardziej pracowity był dla firmy rok 1998, kiedy to próg fabryki przekroczyło ponad 311 pojazdów.
Artykuł pochodzi z numeru 4 (112) 2023 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.