artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - Stenaline 03.04-30.04 Sebastian
Mały wielki kamper. Westfalia Sven Hedin na podwoziu MAN TGE

Mały wielki kamper. Westfalia Sven Hedin na podwoziu MAN TGE

Czas czytania 3 minuty

Sven Hedin imponuje zarówno rozwiązaniami zastosowanymi w zabudowie kempingowej, jak i licznymi innowacjami oferowanymi przez pojazd bazowy, w tej roli – MAN TGE. Zacznijmy wyjątkowo od tego drugiego.

Asystent hamowania awaryjnego, hamulec antykolizyjny (Multi Collision Brake) i asystent bocznego wiatru to rozwiązania, które otrzymujemy w standardzie, dzięki nim podróż kamperem jest bezpieczna nawet w ekstremalnych sytuacjach. Opcjonalnie auto można wyposażyć m.in. w aktywne ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu lub adaptacyjny tempomat (ACC), ale również LED-owe reflektory główne, które docenimy podczas jazdy nocą i w warunkach ograniczonej widoczności. Kamera cofania, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów i ergonomiczny kokpit to kolejne elementy, w jakie możemy wyposażyć naszego TGE.

Mały wielki kamper. Westfalia Sven Hedin na podwoziu MAN TGE 1

Na tak zaawansowanej bazie Westfalia zbudowała kampera z 4 miejscami do jazdy, który przy całej swej kompaktowości zachwyca wykorzystaniem dostępnego wnętrza. Pomysłowo zaaranżowana została na przykład sypialnia: zamiast klasycznego układu z podłużnym łóżkiem – niemożliwym do zrealizowania ze względu na kompaktowe wymiary MAN-a TGE – ma 2-osobowe łóżko poprzeczne z opatentowanym systemem wysuwanego i chowanego przedłużenia na nogi, zlokalizowanym w obszarze stóp. Długość tak przedłużonego łóżka to około 2 m (przy szerokości 1,3 m), a zatem wygodnie wyśpią się na nim nawet słusznego wzrostu załoganci. Kiedy przedłużenie nie jest potrzebne, mechanizm wsuwa się z powrotem i przywracana jest aerodynamiczna linia kampera. Dodajmy, że łóżko jest z obu stron składane, dzięki czemu możemy zwiększyć przestrzeń ładunkową oraz użytkową pojazdu.
Strefa dzienna zachwyca przestrzenią, jasnością, dając wiele wygody. To dzięki optymalnemu rozplanowaniu siedzisk, ulokowaniu składanego stolika i segmentu kuchennego, co zapewnia swobodne przejście do łazienki i części sypialnej. Podobny porządek odnajdujemy w miejscu do przechowywania. Rozkład poszczególnych sekcji wydaje się przemyślany, zoptymalizowany pod kątem wygody załogi. Zwraca uwagę również dobór materiałów: od tapicerki, przez podłogę, panele ścienne i dekorację mebli, aż po blaty robocze – wszystko tworzy harmonijne, a jednocześnie luksusowe otoczenie, do którego przyzwyczaiła już nas Westfalia.

Mały wielki kamper. Westfalia Sven Hedin na podwoziu MAN TGE 2

Wspomnieliśmy o kuchni. Zaprojektowana została tak, aby mimo niewielkiej przestrzeni znalazło się w niej wszystko, co potrzebne do przygotowania posiłku, z dwupalnikową kuchenką i zintegrowaną z zabudową 70-litrową lodówką włącznie. Kompleksowo wyposażona, ale też zapewniająca swobodny ruch jest również łazienka z toaletą, umywalką i zintegrowanym prysznicem. Umywalka wykonana została z łatwego w utrzymaniu, ale wysokiej jakości tworzywa sztucznego, a chromowana bateria i listwy świetlne LED doskonale wpisują się w innowacyjny design zabudowy. Nie zabrakło miejsca na akcesoria łazienkowe.
Wszystko to, o czym piszemy, udało się projektantom zmieścić w niespełna 6-metrowej długości pojeździe. Dodajmy, że opisywany Sven Hedin to pojazd całoroczny, z podgrzewaną podłogą i podgrzewanymi zbiornikami na wodę czystą (100 l) i szarą (84 l). Urządzenia pokładowe zasila wydajny akumulator 92 Ah AGM, nie zabrakło też butli gazowej o pojemności 11 kg.

Zainteresowani? Przypomnijmy zatem, że autoryzowanym dystrybutorem kamperów marki Westfalia na terenie Polski jest Elcamp.

elcamp.pl

Artykuł pochodzi z numeru 6 (108) 2022 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator04.09.2023 zdjęć 19
Artykuł powstał we współpracy z marką Elcamp
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News