artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord volkswagen 19.05-18.06 Jakub
51 modeli przyczep Hobby do wyboru

51 modeli przyczep Hobby do wyboru

Niemiecka marka Hobby to niekwestionowany lider polskiego rynku. Nowych klientów przyciąga wyjątkowym designem i świetnymi układami przystosowanymi do każdej grupy odbiorców. Jednocześnie, dzięki pakietowi HobbyKomplett, ma całkiem niezłą cenę względem wyposażenia i jakości, które oferuje. Pomimo, że w ofercie są też kampery, polski rynek zdominowany jest przez przyczepy kempingowe. Dziś to właśnie na nich skupimy naszą i Waszą uwagę.

Od kiedy Hobby jest popularna w Polsce? Praktycznie od zawsze. Przyczepy z wcześniejszych lat produkcji są doceniane za jakość wykonania. To, w połączeniu z „ludzkimi” układami podłogowymi stworzyło produkt niemal idealny, dostosowany zarówno do par, osób korzystających z nich „stacjonarnie” jak i wielodzietnych rodzin. Popularność marki na polskim rynku to też liczny dostęp do części zamiennych i duża społeczność chętna do wymiany doświadczeń.

Nowe jednostki skupiły się na różnorodności, ale zrobiły też duży ukłon w stronę rodzin z dziećmi. Niemieccy projektanci odrobili również lekcje związane z designem, zarówno zewnętrznym jak i wewnętrznym. Hobby zaczęło przypominać marki premium a nie jest tajemnicą, że klient kupuje produkt kierując się przede wszystkim tym, co widzi. Jednocześnie wprowadzono pakiet HobbyKomplett, który w cenie podstawowej zawiera wszystko to, za co u konkurencji trzeba dodatkowo zapłacić. Nawet jeżeli cena startowa jest nieco wyższa to i tak klient jest gotów na takie poświęcenie dostając w rezultacie produkt, którym może od razu pojechać na kemping.

Wszystkie działania podjęte na przestrzeni lat przez Hobby okazywały się być sukcesem. Na niemieckich targach ustawiały się kolejki chętnych by podpisać przedwstępną umowę zakupu nowej przyczepy a polscy dealerzy notowali kolejne rekordy sprzedaży. Ci, którzy w portfolio mają markę Hobby, zdecydowanie „wybili się” na tle konkurencji. 

Kiedyś było lepiej?

Oczywiście w całej beczce miodu nie zabrakło sporej łyżki dziegciu. Marka stawała się popularniejsza a więc i głosy dotyczące m.in. kiepskiej jakości wykonania wnętrza stawały się coraz bardziej słyszalne. Użytkownicy zwracali uwagę, że na tle konstrukcji produkowanych w latach 2000-2010 obecna generacja Hobby pięknie wygląda, ale dość szybko wymaga poprawek gwarancyjnych. 

Częściowo jest to prawda. Przyczepy produkowane kiedyś to zupełnie inna technologia produkcji, inne materiały i inne wagi. Wtedy przyczepy kempingowe nie były tak bogato wyposażone jak dziś. Producenci w obecnych czasach muszą, z jednej strony, zapewnić klientom wszystkie możliwe dodatki a, z drugiej, muszą skupić się na maksymalnym obniżeniu Dopuszczalnej Masy Całkowitej. To trudna sztuka. Do tego dochodzą wyzwania związane z nietuzinkowym designem, połączeniem kilku różnych materiałów, na które oddziaływują różne naprężenia w trakcie jazdy - tłumaczy Witold Tłuchowski, właściciel firmy CarGO! Pomorze, która w ubiegłym roku sprzedała najwięcej przyczep kempingowych Hobby w Polsce.

Jednocześnie nasz rozmówca dodaje, że procent poważnych reklamacji jest niewielki na tle całego wolumenu sprzedaży.

W ubiegłym roku było to około 3,5 procent. To niewiele mając na uwadze fakt, że sprzedaliśmy przeszło 120 nowych przyczep. Nie ma jednak mowy o np. odpadających szafkach czy łamiących się drzwiach. Zdarzają się drobnostki typu potrzeba wyregulowania zamków czy zawiasów. Myślę, że w przyczepie każdej marki może się coś takiego wydarzyć. Proszę pamiętać, że Hobby produkuje aż 11 tysięcy przyczep rocznie. To absolutny rekord wśród europejskich producentów i na tle tych wartości liczba poważnych awarii jest znikoma.

Tłuchowski stwierdził również, że wiele obiegowych, negatywnych opinii na temat marki tyczy się przyczep używanych. Te nie są serwisowane w profesjonalnych punktach i bardzo często jeżdżą przeważone co ma później odzwierciedlenie na ich stan. 

W naszym serwisie spotykamy przyczepy 5-, 6- czy nawet 7-letnie w stanie idealnym. Ich właściciele o nie dbają, nie przeładowują np. szuflad, które później nie wypadają i nie obijają innych mebli. Tak zadbane przyczepy sprzedają się „od ręki”. Widzieliśmy gorzej utrzymane jednostki 2-letnie.

Każda nowa przyczepa, która dociera na plac firmy CarGO! Pomorze przechodzi również wstępny przegląd. To wtedy serwisanci poprawiają to, na co nie zwróciła uwagi fabryka. Wszystko po to, by ostatecznie klient poświęcał jak najmniej czasu na przyjazd i naprawy gwarancyjne.

Nasz rozmówca wspomniał również czasy, kiedy caravaning w Polsce dopiero startował. 

Popularność Hobby wzięła się również m.in. z faktu, że 10-15 lat temu importowano z Niemiec lub innych krajów zachodnich tylko tę markę. Jeżeli ktoś pomyślał „przyczepa kempingowa” to od razu na myśl przychodziła mu Hobby. 

Przyczepa dla każdego

Dziś przyczepy kempingowe Hobby to aż 51 różnych modeli do wyboru. Najmniejsza, 4-osobowa jednostka to seria OnTour i model 390 SF. Mierzy zaledwie 578 centymetrów długości a jej DMC nie przekracza 1200 kilogramów. Na drugiej stronie szali znajduje się ubiegłoroczna nowość, czyli Maxia, 660 WQM. 836 centymetrów długości i 1900 kilogramów DMC przy maksymalnie 4 osobach na pokładzie. Popularne, zwłaszcza wśród klientów stacjonarnych, są serie Prestige. 720 WQC ma ponad 9 metrów długości, dwie osie, 2200 kg DMC i luksusową sypialnię w stylu Adrii Astelli. Powyższy opis to jedynie malutki wycinek całej, bardzo bogatej oferty. Łóżko małżeńskie? Żaden problem. Dwa pojedyncze? Oczywiście. Duży węzeł sanitarny zainstalowany na tylnej ścianie przyczepy? Klient nasz pan. Siedem miejsc do spania? Znajdzie się i taka wersja. Układ nastawiony na parę? Proszę bardzo - seria De Luxe (ale nie tylko) czeka. Klienci w Polsce doceniają zwłaszcza rozwiązania z łóżkami piętrowymi. Nawet rodzina 2+3 może zapewnić każdemu, małemu podróżnikowi osobne miejsce do spania w rozsądnych wymiarach. Tym samym nikt nie czuje się pokrzywdzony i każdy budzi się rano z zapasem sił i spokojem - a to jest bezcenne na każdym wyjeździe rodzinnym.

Wspomniany wielokrotnie HobbyKomplett pomaga w podjęciu ostatecznej decyzji zakupowej i, co ważne, nie jest to tylko chwyt marketingowy. W każdej przyczepie dostajemy m.in. hamulec najazdowy z automatyczną regulacją, osłonę dyszla z możliwością chodzenia po niej, szafki z miękkim domykaniem, centralny panel sterowania, bardzo pojemną lodówkę typu slim-tower, system podgrzewania wody Truma czy system HobbyConnect, za pomocą którego możemy przyczepą sterować w sposób zdalny. 

Marka Hobby popularyzuje się również ze względu na działania marketingowe prowadzone w całej Europie. Reklamy możemy zobaczyć w czasopismach branżowych czy social mediach. Hobby, jako jedna z pierwszych marek, wyszła frontem do klienta w wieku 30-40 lat - do tej pory była to pomijana grupa. Media bank dysponuje bardzo ciekawymi zdjęciami przyczep, które są chętnie wykorzystywane przez branżowych dziennikarzy. Co ważne, fotki pokazują nie tylko same modele, ale również szczęśliwe rodziny korzystające z dobrodziejstw dostępnych na pokładach. Sama fabryka organizuje też ciekawe wydarzenia pokazujące inne ujęcie kamperów i przyczep. Wystarczy wspomnieć o zimowym wyjeździe na Biegun Północny, podczas którego sprawdzono izolację i wydajność systemów grzewczych. Całość, a jakże, znalazła się później na fotorelacjach w najważniejszych magazynach branżowych w całej Europie. Hobby to też targi. Jako jedna z pierwszych marek zainwestowała w profesjonalne stanowisko w Polsce prezentując przyczepy i kampery w standardzie nieodbiegającym od zagraniczych (głównie niemieckich) targów.


Bartłomiej Ryś21.01.20220