artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac

W Polsce produkcja chińskiego pick-upa

Czas czytania 3 minuty
W Polsce produkcja chińskiego pick-upa

Pol-mot Warfama, notowany na warszawskiej giełdzie dystrybutor maszyn rolniczych, uruchomi w Lublinie montownię chińskich pickupów ZX Grand Tiger. Auto ma zawojować nie tylko polskich, ale też europejskich klientów.

W aucie montowany będzie koreański silnik o mocy 170 KM (ten sam, który używany jest w Kii Sportage oraz Hyundaiu Santa Fe). Pol-Mot nie zamierza pozycjonować jednak samochodu w segmencie tzw. luksusowych pickupów, podobnych do oferowanych u nas przez Mitsubishi czy Nissana, a zakwalifikować go raczej do użytkowych samochodów wykorzystywanych na placach budowy czy polach uprawnych. Będzie miał podwójną kabinę, przestrzeń ładunkową i napęd na cztery koła. Bezpośrednim konkurentem dla tego pojazdu będą więc samochody Tata czy Isuzu. Karol Zarajczyk, wiceprezes Pol-Mot Warfamy, zapowiada, że przy obecnym kursie dolara samochód będzie kosztował 60 – 65 tys. zł.

Wojciech Drzewiecki, szef  Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar ocenia tę inwestycję jako dobrą i potrzebną na polskim rynku, jednak przestrzega i zauważa, że na powodzeniu projektu zaważy nie tylko cena samochodu, ale też dostępność części zamiennych i serwisu. Należy pamiętać bowiem o tym jak przez brak odpowiedniego serwisu na początku lat 90. rozłożył się w Polsce Hyundai. Przez lata koreański producent nie mógł odbudować swojej pozycji, a warto przypomnieć, że tuż po transformacji ustrojowej to właśnie samochody tej firmy najczęściej importowano do naszego kraju.

ReklamaW Polsce produkcja chińskiego pick-upa 1
Przedstawiciele Pol-Mot Warfamy zapewniają, że sieć sprzedaży i napraw będzie szczelna. Jednak to, jak dużo aut chcą wytwarzać, pozostaje tajemnicą. Nieoficjalnie wiadomo, że w najbardziej optymistycznej wersji pierwsze egzemplarze mogą wyjechać z Lublina jeszcze w tym roku.

Spółka ma już homologację aut w Unii Europejskiej i umowę z chińskim producentem. Co ciekawe, umowa licencyjna z ZX Auto daje polskiej spółce wyłączność na sprzedaż tego modelu nie tylko w naszym kraju, ale też na innych unijnych rynkach. A jak mówi Zarajczyk, rozmowy w sprawie dystrybucji samochodów na innych unijnych rynkach już są prowadzone i to właśnie od ich przebiegu uzależniony będzie poziom produkcji samochodów w Lublinie.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Oprac. JG


25.10.2010
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News