artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - Honda agregaty 2024 22.07-31.08 Sebastian

Refleksje po targach CMT 2016

Czas czytania 4 minuty
Refleksje po targach CMT 2016

Pozytywne sygnały uczestników minionych targów potwierdzają organizacje branżowe. Europejczycy wykażą się rekordową mobilnością w tym roku, a pokusie wzmożonych podróży fanów caravaningu ulegną także ci, którzy dotąd wybierali propozycje tour-operatorów czy też korzystali z ofert typu all-inclusive.

Czy z obaw przed zagrożeniem terrorystycznym popularne kierunki wyjazdowe Europejczyków, a i też pomysły na spędzanie wolnego czasu ulegną zmianie?

Sztandarowe destynacje są passé. Zamiast grupowych (zorganizowanych) wyjazdów zdecydowanie bezpieczniej wybrać się w podróż na pokładzie kampera czy też w zestawie z przyczepą. Turystyka, a najlepiej ta kwalifikowana, ma przed sobą długie lata prosperity. Wszak najlepiej, bo beztrosko możliwość poznania nowych kultur i społeczeństw odwiedzanych terenów realizować w sposób gwarantujący swobodę i autonomię. Powyższy poglądy podzielają organizacje branżowe fanów caravaningu (m.in. Niemiecki Związek Turystyki – DTV).
 
Potrzeba zachowania zdrowia oraz dobrej kondycji psychofizycznej staje się głównym powodem wyjazdów na całym świecie. Według specjalistów powodem tak dużego wzrostu są globalne zmiany w stylu życia społeczeństw. Co pewnie ciekawsze, w porównaniu do ubiegłego roku najbardziej mobilni okażą się mieszkańcy Azji (+6,1%) i Ameryki Północnej (+5,1%). W przypadków pierwszych moda na caravaning jest co prawda kwestią ostatnich kilku lat, ale wybitnie obiecującą, skoro popyt na pojazdy turystyczne rośnie tam w tempie geometrycznym z każdą kolejną edycją targów... w Chinach! Europejczycy? Wzrost rzędu 2,8% jest wystarczającym powodem do zadowolenia producentów kamperów i przyczep.

ReklamaRefleksje po targach CMT 2016 1
W dniach 16-24 stycznia 2016 roku odbyły się jedne z największych targów turystycznych na świecie. Wspominając wydarzenie, warto mieć na uwadze fakt, że w minionym roku prawie co drugi wyprodukowany w Europie pojazd turystyczny wyjechał z zakładów w Niemczech. Na drugim miejscu jest Wielka Brytania, a na trzecim Francja. W większości krajów sprzedaż przyczep kempingowych i kamperów wzrosła – nie tylko w Holandii, ale też we Włoszech i w Hiszpanii, gdzie skądinąd skutki kryzysu gospodarczego są nadal mocno odczuwalne. Statystycznie produkcja takich wzrosła aż o 27 procent do 3,29 miliardów euro! Średni koszt zmotoryzowanego „domu na kołach” to ok. 68 000 €. Znacznie tańsze od kamperów są przyczepy – średnia cena to 19 000 €. W roku 2015 obroty producentów niemieckich wzrosły o 12% do 720 mln euro. O kondycji turystyki motorowej uwieńczonej pobytem na kempingach mówił przewodniczący Niemieckiego Związku Turystyki (DTV).

- Ten rok będzie satysfakcjonował właścicieli infrastruktury kempingowej, hoteli i pensjonatów, skoro z naszych ankiet wynika, że turyści wydadzą 298,4 mln euro na noclegi, o 3,45 więcej niż w roku ubiegłym – podkreślał podczas CMT 2016 Reinhard Meyer.

Popytowi na nowy sprzęt towarzyszy oczywiście niebywała dynamika na rynku wtórnym (używane pojazdy turystyczne).

W Stuttgarcie o względy ponad 240-tysięcznej klienteli, bo taką frekwencją zapisało się wydarzenie, konkurowało aż 96 państw i w sumie 360 regionów lub znanych kurortów, kusząc najczęściej regionalną kuchnią i folklorem. Na uwagę zasługuje fakt, że w promocję ważnych dla kultury materialnej Europy destynacji włączyły się osobistości ze świata sportu i polityki. Media głośno komentowały fakt, że prócz alpinisty Reinholda Messnera, tereny targowe zaszczyciła Jej Królewska Wysokość Księżniczka Danii. Benedikte, córka króla Fryderyka IX, promowała turystykę w Danii, bo też kraj ten był partnerem caravaningu podczas CMT 2016, więc wybitniej promowano podróż uwieńczoną pobytem w tym kraju.
ReklamaRefleksje po targach CMT 2016 2
 
Nie dziwi też fakt, że wyraźnie mocniej niż podczas targów w Düsseldorfie swe kompetencje reklamowali tu touroperatorzy, reprezentanci hoteli, uzdrowisk, ośrodków spa & welness. Popytowi na turystykę kwalifikowaną, z której skwapliwie korzysta branża caravaningowa, sprzyja jeszcze jeden fakt. Odmłodzenie klienteli jest wyraźne. Z badań Ogólnoniemieckiego Klubu Rowerowego (ADFC) wynika, że średnia wieku fana kolarstwa spadła z 53 lat w roku 2007 do 45! Tylko w tym roku nowych właścicieli znajdzie 520 tys. rowerów, a udział segmentu e-bike sięgnie 15%.


05.02.2016
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News