artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Jego szerokość Nowy VW Transporter

Jego szerokość Nowy VW Transporter

Czas czytania 3 minuty

Popularna baza dla konwersji pojazdu dostawczego na kempingowy to znacznie dłuższa i szersza przestrzeń ładunkową niż jego poprzednik. Najnowszy Transporter marki Volkswagen z maksymalną ładownością 1,33 tony i uciągiem do 2,8 tony będzie także ciekawym koniem pociągowym dla przyczep.

Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje pierwsze szczegóły wnętrza i przedziału ładunkowego nowego Transportera. Uwagę zwraca nowa architektura kokpitu: cyfrowe wskaźniki i nowy system infotainment w standardzie. Najnowsze wcielenie legendarnego pojazdu to bardzo elastyczny układ wnętrza - w zależności od potrzeb, nowego Transportera można skonfigurować jako pojazd dwu-, trzy-, cztero-, pięcio- lub sześciomiejscowy.

Od 5,8 m3 do 9,0 m3 za szoferką

Producent podkreśla walory większej kubatury użytkowej. Przestrzeń ładunkowa, w porównaniu z Transporterem 6.1 oferuje też znacznie więcej korzyści. Najwyraźniej widać to na przykładzie podstawowej wersji modelu z normalnym rozstawem osi: jej przestrzeń ładunkowa jest o 61 mm dłuższa, a szerokość między nadkolami została zwiększona o 148 mm i wynosi teraz 1392 mm. Długość przedziału ładunkowego Transportera z normalnym rozstawem osi po podłodze wynosi 2602 mm - to dodatkowe 61 mm. Przy wydłużonym rozstawie osi długość przedziału ładunkowego wzrasta do 3002 mm. Wersja z długim rozstawem osi i wysokim dachem to kubatura 9,0 m3.

Nowy Transporter ma 5050 mm długości - to wzrost o 146 mm w porównaniu z poprzednikiem. Rozstaw osi został wydłużony o 97 mm, do 3100 mm. Opcjonalnie dostępna będzie wersja z rozstawem osi większym o 400 mm (całkowita długość: 5450 mm). Szerokość zewnętrzna Transportera wzrosła o 128 mm w porównaniu z poprzednikami (bez lusterek zewnętrznych) i wynosi 2032 mm. To dużo jak na pojazd tej klasy i można przypuszczać, że dzięki temu do pomyślenia będzie budowa kampervana z łóżkami w poprzek zabudowy - nie tylko wzdłużnymi.

Wyceń ubezpieczenie swojego kampera. Kliknij tutaj lub zadzwoń tel. 606 892 175

Aż 2032 mm szerokości i nadal poniżej 2 metrów wysokości

Najnowsza generacja dziedziczy walory niskiego dachu, więc pojazd mieści się na wszystkich konwencjonalnych parkingach wielopoziomowych. Dzięki promieniowi skrętu wynoszącemu zaledwie 11,8 metra (normalny rozstaw osi), bez trudu pokonuje też ciasne zakręty podczas manewrowania. Ponadto Volkswagen Samochody Dostawcze zadbał o to, by to wielozadaniowe „narzędzie na kółkach” dla profesjonalistów, mogło również przewozić całkiem spore ciężary: maksymalna ładowność nowego Transportera wynosi do 1,33 tony. A jeśli to nie wystarczy, pojazd może ciągnąć przyczepy o masie do 2,8 tony.

Nowa generacja Transportera zadebiutuje na początku 2025 roku. Standardowo w wersji furgon ma dwa indywidualne fotele z przodu. Opcjonalnie dostępne są również trzy fotele z przodu (fotel kierowcy i dwuosobowa kanapa). Oprócz tego, nowy Transporter może być wyposażony w maksymalnie trzy łatwo wyjmowane pojedyncze fotele w drugim rzędzie oraz - w późniejszym terminie jako Kombi (samochód osobowy) - także w trzyosobową kanapę w trzecim rzędzie.

Także z podwójną kabiną

Jako jedyny pojazd dostawczy w tej klasie, nowy Transporter będzie również dostępny z podwójną kabiną i z otwartą przestrzenią ładunkową z otwieranymi burtami. W tym przypadku wyposażony będzie w sześć miejsc siedzących: fotel kierowcy i dwuosobowa kanapa w pierwszym rzędzie oraz trzyosobowa kanapa w drugim rzędzie siedzeń.

Fot. Volkswagen Samochody Dostawcze

Wyceń ubezpieczenie swojego kampera. Kliknij tutaj lub zadzwoń tel. 606 892 175


Michał Żak04.04.2024 zdjęć 4
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News