artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - Honda agregaty 2024 22.07-31.07 Sebastian

Hobby Exlusive 560 KMFe

Czas czytania 4 minuty
Hobby Exlusive 560 KMFe

Przyczepa została nabyta w 2005 roku, w Niemczech. Miała wtedy rok, ale nie była do tamtej pory użytkowana. Zakup przyczepy rocznej pozwolił mi zaoszczędzić kilkadziesiąt procent od ceny katalogowej .Jest ona sześcioosobowa, a DMC wynosi 1600 kg. Ciągnie ją Renault Traffic (silnik Common Raily o mocy 100 KM), co w zupełności wystarczy. Według producenta Hobby, z tą przyczepą można jechać 100 km na godzinę, a na dobrej drodze mogę pojechać i 130 km na godzinę.

Hobby Exlusive 560 KMFe 1


Hobby Exlusive 560 KMFe 2




Plusy
Bogate wyposażenie, staranne wykonanie i świetne rozwiązania wnętrza. Jeździmy razem z wnuczkami, które mają osobną sypialnię. Dobrze wyposażona jest łazienka i toaleta. Kuchnia gazowa i zlewozmywak przykrywane. W standardzie jest obszerna lodówka oraz mikrofalówka. Bardzo wygodna jest sypialnia, a raczej sypialnie, ponieważ są dwie. Przyczepa jest sześcioosobowa, lecz my jeździmy w czwórkę, dlatego nie musimy składać i rozkładać ławy przy stole. Śpimy po prostu w sypialniach. Wnuczki śpią w drugiej, na łóżku piętrowym – jedna na dole, druga na górze. W ciągu dnia dolne łóżko można podnieść zupełnie do góry, tworząc miejsce do zabawy. Bardzo dobra jest wentylacja tego miejsca, bo oprócz nawiewu, przy każdym łóżeczku jest okno. Jakość wykonania całego wnętrza jest taka, że z przyjemnością spędza się w nim czas. Bardzo dobre jest rozwiązanie oświetlenia części dziennej. Można wykorzystać górne lampy, by rozświetlić przestrzeń, można też zastosować oświetlenie bardziej subtelne i nastrojowe przy oknie. A oprócz tego mamy do dyspozycji lampy punktowe! Dobrze sprawuje się gazowe ogrzewanie (Trumatic), dużym plusem jest też ciepła woda w łazience i w kuchni.

ReklamaHobby Exlusive 560 KMFe 3
Hobby Exlusive 560 KMFe 4



Wlew do zbiornika na wodę.

Minusy
Główny minus odczuwam, gdy muszę... ręcznie korbką odkręcać nóżki na postoju. Taka przyczepa powinna mieć w standardzie mechanizm – czy to elektryczny, czy hydrauliczny – do ich odkręcania!
Druga sprawa, to zaprojektowany przez producenta wlew do zbiornika wody z tyłu przyczepy. Wymyśliłem, żeby podłączyć pompkę (w środku której przewody przeciągam przez okno) i tak dostarczać wodę, bo niemożliwością jest dla mnie podniesienie 30-litrowego zbiornika i w ten sposób wlewanie wody. A wystarczyłoby zamontować z tyłu wtyczkę na 12 volt, i użytkownik mógłby tam podłączać pompkę i nie ciągnąć przewodów z wnętrza. Takie gniazdko powinno być w standardzie. Przydałoby się również oświetlenie w kufrze bagażowym. Minusem jest też brak masztu antenowego, który powinien być – najlepiej składany, ponieważ przy wysuwanym może czasami przeciekać dach w miejscach wysuwania.

Hobby Exlusive 560 KMFe 5



Sypialnia w części przedniej.

Hobby Exlusive 560 KMFe 6



Oświetlenie wnętrza daje dużo możliwości.

Zmiany
Dołożyłem płaski telewizor (bo zajmuje mniej miejsca) i DVD, by wnuczki mogły oglądać to, co lubią. Przyczepa nie należy do najlżejszych, więc aby łatwo ją manewrować przy ustawianiu bez samochodu, zamontowałem napęd: biorę teraz po prostu w dłoń pilota i nią manewruję. Wydałem na to sporo pieniędzy, ale wygoda jest duża. Napęd kupiłem i montowałem w Polsce, w Centrum Campingowym Smolicz, w którym także przyczepę serwisuję.

ReklamaHobby Exlusive 560 KMFe 7
Hobby Exlusive 560 KMFe 8



Piętrowe łóżko z tyłu przyczepy.

Hobby Exlusive 560 KMFe 9



Przy łóżku piętrowym znajduje się także okno dachowe.

Czesław Ścigalski
Oprac. i zdjęcia: Dariusz Wołodźko


03.03.2009
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News