Według badań przeprowadzonych na zlecenie firmy TomTom dzieci podróżujące samochodem bardzo szybko się nudzą. Rekordzistom wystarczą zaledwie 23 minuty, żeby zacząć marudzić.
Firma TomTom, wiodący światowy dostawca przenośnych rozwiązań nawigacyjnych, we współpracy z firmami Ipsos MORI oraz HorzionResearch, przeprowadziła badanie mam dzieci w wieku 2-8 lat. Okazało się, że podczas podróży samochodem trwającej średnio 5 godzin dzieci zaczynają się nudzić już po 27 minutach. Maluchy z Australii i Wielkiej Brytanii nudzą się najszybciej, odpowiednio po 23 i 24 minutach. Najbardziej cierpliwe jest młode pokolenie z Nowej Zelandii – znudzenie dopada je dopiero po 34 minutach.
Spędzając tyle czasu w samochodzie, mamy starają się zabawić bądź odwrócić uwagę dzieci od nużącej podróży. 74 proc. wymyśla gry, 52 proc. oferuje smakołyki i nagrody, a 24 proc. przyznaje, że zaniża oczekiwaną godzinę przybycia, żeby podróż wydawała się krótsza.
60 proc. mam twierdzi, że przebywanie w rodzinnym gronie jest najlepszą częścią familijnej wyprawy, ale jednocześnie przyznaje, że bywa to stresujące. 41 proc. uważa, że jazda samochodem z dziećmi jest bardziej stresująca niż praca w biurze, a 36 proc. często kłóci się z partnerem podczas podróży.
- Mimo że w tym roku badania ominęły polskie mamy, można przypuszczać, że mają takie same problemy jak większość zmotoryzowanych mam na świecie – mówi Magdalena Marciniszyn, Marketing Manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej w TomTom. – Oczywiście, nic nie poradzimy na to, że dzieci się nudzą, ale staramy się, żeby każda podróż przebiegała w dobrej atmosferze, a dotarcie do celu nie było stresującym doświadczeniem. Staramy się dostarczać rozwiązania, które nie tylko skrócą podróż – jak HD Traffic i IQ Routes, ale i ją uprzyjemnią, jak Search&Go, które pozwala na znajdowanie restauracji i placów zabaw.