NASZ TEST

19 dni temu  30.05.2018, ~ Administrator   

Strona 1 z 3

Pickupy z napędem na cztery koła, kiedyś oferowane w Europie kojarzyły się z prostymi i surowymi samochodami przeznaczonymi do pracy w trudnych warunkach terenowych. Wyposażone były najczęściej w proste silniki Diesla o stosunkowo nie dużej mocy, które połączone z prostym terenowym zawieszeniem na resorach, trzęsły niemiłosiernie swoich pasażerów. Pojęcie komfortu było dla tych aut czymś zupełnie nie znanym ponieważ podróżujący byli upchani w ciasnych kabinach. Na szczęście te czasy minęły a terenowe pickupy bardzo ewaluowały przez ostatnie lata. Co ciekawe coraz więc producentów, decyduje się na wprowadzenie tego typu samochodu do swojej oferty. Nissan NP300 Navara, który zadebiutował na naszym rynku w 2016 roku, to typowyna pierwszy rzut oka pikap z podwójną, pięciomiejscową kabiną i skrzynią ładunkową, zbudowany na solidnej ramie. Postanowiliśmy sprawdzić Navarę, testując ją w mieście na twardej drodze i w prawdziwym terenie.

Navara jest projektem globalnym i zawsze dobrze się sprzedawała na wielu rynkach od Azji i Australii, przez Europę, po obie Ameryki (tam jako Frontier). Japońska firma ma duże doświadczenie w projektowaniu pikapów i samochodów terenowych opartych na ramie. Co ciekawe Nissan nie poszedł utartą ścieżką, tylko bardzo dokładnie zbadał zachowanie swoich klientów użytkujących poprzednie generacje Navary. Okazało się, że coraz więcej właścicieli pickupów w wersji z podwójną kabiną używa ich do szeroko pojętej rekreacji i że gdzieś zaciera się mit o typowo użytkowym charakterze tych samochodów. Pikapy coraz częściej wożą na swoich pakach sprzęt sportowy, motocykle, quady, holują łodzie czy duże przyczepy kempingowe. Wyposażone w akcesoria podnoszące ich zdolności terenowe oraz przeróżne systemy i zabudowy świetnie sprawdzają się jako auta wyprawowe. Dzięki tym badaniom i obserwacjom poszczególne wersje nadwozia różnią się od siebie konstrukcją tylnego zawieszenia. Typowo robocze odmiany z krótką pojedynczą kabiną oraz tzw. przedłużaną King-Cab (1,5 kabiny) są wyposażone w tradycyjne resory piórowe. Wersje Navary z kabiną podwójną zwaną Double-Cab wyposażono w sztywny most, który prowadzony pięcioma drążkami i resorowany sprężynami śrubowymi. Efekt? Nowa Navara jeździ jak duży terenowy SUV z nadwoziem zamkniętym. Tył nie podskakuje na nierównościach, nie wpada też w charakterystyczne dla pustych pickupów „wibracje”. Przednie zawieszenie oparte na podwójnych wahaczach dobrze wybiera wszelkie nierówności nie przenosząc ich do kabiny. Jak na pikapa zestrojenie zawieszenia jest raczej drogowe i jest sztywniejsze niż u konkurencji.
Sam kokpit tak bardzo przypomina ten znany z crossovera Nissana X-Trial, że jadąc Navarą kompletnie zapominamy, że jest to jak by nie było samochód użytkowy. Deska rozdzielcza została wykonana z miękkich materiałów stosowanych w samochodach osobowych. Bardzo wygodne fotele wykończone skórzaną tapicerką i duża tylna kanapa potęguje tylko to wrażenie. Mimo sporych gabarytów nadwozia, samochód był niezwykle zwrotny jak na pikapa, co bardzo przydaje się w mieście i oczywiście terenie. Testowany egzemplarz wyposażony był w system kolorowych kamer 360o wraz z czujnikami cofania, system kontroli zjazdu i ruszania pod górę oraz autonomicznego hamowania awaryjnego. Poziom wyposażenia pikapów, rośnie z roku na rok ponieważ fani jazdy w terenie, którzy chcą kupić fabrycznie nowy samochód 4x4, coraz częściej decydują się na zakup pikapa. Oferta nowych prawdziwych terenówek z zamkniętym nadwoziem z każdym rokiem maleje, sam Nissan nie oferuje na rynku europejskim już Terrano, Pathfindera czy Patrola.

GALERIA ZDJĘĆ

Nissan NP300 Navara dCi 190
Nissan NP300 Navara dCi 190
Nissan NP300 Navara dCi 190
Nissan NP300 Navara dCi 190
Nissan NP300 Navara dCi 190
Nissan NP300 Navara dCi 190
Nissan NP300 Navara dCi 190
Nissan NP300 Navara dCi 190
Nissan NP300 Navara dCi 190
Nissan NP300 Navara dCi 190
Nissan NP300 Navara dCi 190
Nissan NP300 Navara dCi 190

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony