„Najcięższy” projekt w historii branży, najlżejsza przyczepa 4-osobowa – takie nagłówki prasowe towarzyszyły zapowiedziom rewolucyjnej propozycji firmy Knaus, Travelino 400 QL. Na żywo mogliśmy zobaczyć przyczepę na Caravan Salon 2016.
Założenie projektowe było nieubłagane: w klasie DMC 750 kg zaproponować komfortowe wnętrze dla 4 osób. Cel jakże pożądany, wszak dzięki Travelino podróż będzie nas kosztować znacznie mniej paliwa, a także nie będzie od nas wymagane prawo jazdy z kategorią B+E (samochód i przyczepa).
2 lata żmudnych prac, tysiące projektów i połączone sztaby specjalistów różnych profesji, a w końcu wyczerpujące testy drogowe na dystansie 100 tys. km. Efekt? Knaus Travelino 400 QL nie tylko spełnia założenia projektowe (waży 650 kg), co gwarantuje nadspodziewaną kubaturę (wymiary wnętrza to 402x204x196). Użyte materiały konstrukcyjne to górna półka, począwszy od cienkościennej stali o wysokiej wytrzymałości użytej do konstrukcji ramy nośnej typu A – mowa o innowacyjnej propozycji firmy BPW, której inżynierowie przysłużyli się do redukcji masy (zysk to niebagatelny, bo rzędu 100 kg!), przez kompozytowej konstrukcji podłogę, a na aranżacji wnętrza skończywszy. W miejsce połączeń skręcanych zastosowano aplikacje klejone, bo też lżejsze. Z kolei architektura zabudowy to w większości materiały przyjazne ekologicznie, pochodzące z recyklingu (np. wypełnienie mebli ultralekkimi i wybitnie stabilnymi strukturami plastra miodu). Pomysłowo zaprojektowano łazienkę – powiększamy ją za pociągnięciem dwóch ścian połączonych zawiasem, jednym ruchem dłoni.