Wracając do tegorocznej edycji niemieckich targów Caravan Salon – bo warto! – przedstawiamy „najcięższy” projekt w historii branży. Najlżejsza przyczepa 4-osobowa. Takimi nagłówkami opatrzony bywa news o rewolucyjnej propozycji firmy Knaus.
Założenie projektowe było nieubłagane. W klasie DMC 750 kg zaproponować komfortowe wnętrze dla 4 osób. Cel jakże pożądany, wszak dzięki Travelino podróż będzie nas kosztować znacznie mniej paliwa, a także nie będzie od nas wymagane prawo jazdy z kategorią B+E (samochód i przyczepa).
2 lata żmudnych prac, tysiące projektów i połączone sztaby specjalistów różnych profesji, a w końcu wyczerpujące testy drogowe na dystansie 100 tys. km. Efekt? KNAUS TRAVELINO 400 QL nie tylko spełnia założenia projektowe (waży 650 kg), co gwarantuje nadspodziewaną kubaturę (wymiary wnętrza to 402x204x196 cm). Użyte materiały konstrukcyjne to górna półka hi-tech, począwszy od cienkościennej stali o wysokiej wytrzymałości użytej do konstrukcji ramy nośnej typu A – mowa o innowacyjnej propozycji firmy BPW, której inżynierowie wydatnie przysłużyli się do redukcji masy (zysk to niebagatelny, bo rzędu 100 kg!), przez kompozytowej konstrukcji podłogę, a na aranżacji wnętrza skończywszy. W miejsce połączeń skręcanych zastosowano aplikacje klejone, bo też lżejsze. Z kolei architektura zabudowy to w przemożnej mierze materiały przyjazne ekologicznie, bo pochodzące z recyklingu (np. wypełnienie mebli ultralekkimi i wybitnie stabilnymi strukturami plastra miodu). Pomysłowo zaprojektowano kubaturę łazienki, skoro powiększamy ją za pociągnięciem dwóch ścian – połączonych zawiasem, otwieranym jednym ruchem dłoni.