artykuły

wiesci-z-warsztatuWIEŚCI Z WARSZTATU
ReklamaBilbord - Stenaline 03.04-30.04 Sebastian
Zimno, zimniej, komora chłodnicza

Zimno, zimniej, komora chłodnicza

Czas czytania 4 minuty

Hanower, Niemcy — 13 września 2022 r. Clarios, producent jednej trzeciej akumulatorów samochodowych na świecie, po raz kolejny rozbudowuje swoje hanowerskie centrum badawczo-rozwojowe. Do aparatury testowej, będącej na wyposażeniu już działającego laboratorium badań pojazdów, doszła komora chłodnicza.

W komorze można schłodzić dwa pojazdy do temperatury -40°C, aby przetestować wytrzymałość nowych i starych akumulatorów. Badania te mają na celu przeanalizowanie i zwiększenie zdolności rozruchowej akumulatora w ekstremalnie niskich temperaturach.

Zimno, zimniej, komora chłodnicza 1

Laboratorium badań pojazdów i komora chłodnicza należą do działu technicznego i służą do rozwoju i doskonalenia produktów. Nacisk położony jest na interakcję akumulatora z elektroniką całego pojazdu — bez względu na to, czy jest on napędzany silnikiem spalinowym, czy też elektrycznym z akumulatorem. Akumulator 12 V ma duże znaczenie również w pojeździe elektrycznym. Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy zasila układ napędowy, podczas gdy akumulatory z coraz większej oferty xEV Clarios zasilają wewnętrzną instalację elektryczną 12 V, w tym kluczowe funkcje zasilania i bezpieczeństwa.

Zimno, zimniej, komora chłodnicza 2

Najwyższej klasy laboratorium Clarios wykonuje także badania na zamówienie klientów OEM. Jednym z nich jest monitorowanie działania akumulatora podczas rozruchu silnika w określonym pojeździe i przez cały okres eksploatacji. W trakcie takiego badania akumulatory są sztucznie postarzane. Symulowane są różne cykle życia oraz trasy długo- i krótkodystansowe, zależnie od profilu użytkowania. Tak wnikliwe testy wszystkich możliwości akumulatora pomagają w doborze właściwego akumulatora do potrzeb danego pojazdu.

ReklamaZimno, zimniej, komora chłodnicza 3
Nowa inwestycja w Hanowerze będzie służyła globalnej sieci Clarios

Komora chłodnicza i laboratorium systemów okablowania będą służyły nie tylko centrali w Hanowerze, ale dzięki ściśle powiązanej globalnej sieci centrów badawczo-rozwojowych Clarios umożliwią realizację projektów w całej Europie, a także w USA i Chinach. Czas trwania testu zależy od projektu i może wynosić od jednego dnia do dwóch lat. Pracownicy badają reakcje akumulatora na różne warunki. Pomiary dokonywane są często na miejscu w warunkach rzeczywistych na przestrzeni kilku lat. Markus Hoh, szef laboratorium badań pojazdów Clarios w Hanowerze, mówi — „Nie uważamy się tylko za producenta, staramy się także aktywnie wspierać naszych klientom i doradzać im jako dostawca rozwiązań i kompetencji technicznych”.

Zimno, zimniej, komora chłodnicza 4

Szybkie wykorzystanie wyników badania

Bliskość działu technicznego i laboratorium przekłada się na znaczące efekty synergii. Pozwala to na szybkie wykorzystanie wyników badania dla naszych klientów i w naszych własnych pracach nad produktami. Ulepszenie jakości produktów przyczynia się do zwiększenia poziomu zadowolenia zarówno producentów pojazdów, jak i ich użytkowników.

„Klienci Clarios z rynku części również zyskują przewagę w postaci dostępu do informacji” — dodaje Hoh. „Dzięki bliskiej współpracy z prawie każdym producentem pojazdów na świecie zawczasu dowiadujemy się o trendach, które będą kształtowały rynek części w następnych latach. Możemy podzielić się tą wiedzą z naszymi klientami z rynku części, aby ułatwić im przeszkolenie personelu warsztatów i przygotowanie się na przyszłość”.

ReklamaŚT2 - biholiday 06.03-31.05 Sebastian

Szymon Kwiatkowski24.09.2022
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News