artykuły

wiesci-z-warsztatuWIEŚCI Z WARSZTATU
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac
VW ID. Buzz gościnny dzięki inżynierom z Grójca

VW ID. Buzz gościnny dzięki inżynierom z Grójca

Czas czytania 3 minuty

To w Polsce, w grójeckim Centrum Badań i Rozwoju Faurecia, należącym do Grupy FORVIA, zaprojektowano kompletny fotel dla VW ID. Buzz – nowoczesnej wersji kultowego „ogórka” znanego z filmów, a zarazem uwielbianego przez globtroterów oraz hipisów. W tym roku projekt został oddany do produkcji.

VW ID. Buzz to koncepcja całkowicie elektrycznego i multi-funkcjonalnego pojazdu, który jest powrotem do przyszłości kultowego Volkswagena „ogórka”, motoryzacyjnej ikony drugiej połowy XX wieku. Seryjna produkcja modelu ID. Buzz ruszyła w czerwcu, a model będzie dostępny dla klientów jesienią tego roku. Pojazd oferuje wszystko to, co czyni życie łatwiejszym: nowoczesny komfort, zupełnie nowy design wnętrza, zmienną konfigurację siedzeń, a także tryb autonomicznej jazdy, która pozwala kierowcy zamienić się w pasażera.

- Jesteśmy dumni z tego, że to właśnie naszym inżynierom powierzono projekt budowy pierwszego fotela dla VW ID. Buzz. To potwierdzenie uznania kompetencji i doświadczenia naszych pracowników na arenie międzynarodowej. Nowy model Volkswagena jest przyszłością ery elektromobilności, a innowacyjne technologie zastosowane przy jego produkcji mają szansę kompletnie odmienić rynek motoryzacyjny - mówi Leszek Martowski, Manager działu Konstrukcji Kompletnych Foteli w Faurecii w Grójcu.

Definicja multi-funkcjonalności pojazdu

Obecnie w jednym z dedykowanych do tego projektu zakładu Faurecii w Czechach rozpoczęto seryjną produkcję siedzeń przeznaczonych dla auta przyszłości. W 2020 roku zakończyły się również prace nad prototypem podwójnego fotela, które nadzorowane były przez pracowników R&D w Grójcu.

ReklamaVW ID. Buzz gościnny dzięki inżynierom z Grójca 1
W trakcie pracy nad Volkswagen ID. Buzz, FORVIA stanęła przed ogromnym wyzwaniem, jakim było zaprojektowanie foteli z wizjonerskim designem. Oznaczało to, że wnętrze, a zatem i fotele pojazdu powinny łączyć funkcje kompaktowości oraz cechować się wszechstronnością przy równoczesnym zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Projekt w pełni powiódł się, a to przede wszystkim za sprawą wykorzystania, w znacznym procencie, materiałów pochodzących z recyklingu.

Cargo, a siedzenia z recyklingu

Cała koncepcja wnętrza samochodu została zaprojektowana tak, aby fotel, który ma funkcję i możliwości wygodnego składania, pozwalał wygospodarować przestrzeń o różnorodnym stopniu indywidualnego skonfigurowania, np. do pełnej wersji Cargo, która umożliwiałaby przewożenie dwóch Euro palet. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia uzyskanie przestrzeni celem ewentualnego załadunku wielkogabarytowego.

Na uwagę zasługuje również fakt, iż w projekcie, do poszycia foteli, całkowicie zrezygnowano z zastosowania skór zwierzęcych. Dlatego do wykonania wielu elementów wyposażenia wnętrza w tym tapicerki foteli wykorzystywano przede wszystkim materiały z recyklingu, co pozwoliło twórcom na harmonijne połączenie zrównoważonego rozwoju i komfortu jazdy.

Fot. Grupa FORVIA i Volkswagen Group


Rafał Dobrowolski20.10.2022 zdjęć 3
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News