Firma z siedzibą w Nowym Jorku przejmuje holenderskich specjalistów, których fabryka akrylu od lat dostarcza europejskiemu przemysłowi caravaningowemu wysokiej jakości przeszklenia okienne i dachowe.
Lippert Components (w skrócie LCI) jest wiodącym dostawcą komponentów dla przemysłu pojazdów kempingowych. Z ponad 65 zakładami produkcyjnymi zlokalizowanymi w całych Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Irlandii, Włoszech i Wielkiej Brytanii, ponad 9000 pracowników dostarcza innowacyjne rozwiązania produktowe. LCI jest także długoletnim kooperantem w przemyśle samochodowym, maszyn ciężkich i autobusów w Ameryce Północnej. Tylko w ostatnich latach LCI rozszerzyło swoją ofertę na kolejne rynki i regiony poprzez kilka strategicznych przejęć. Proces ten rozpoczął się wraz z przejęciem spółki Sessa Klein S.p.A. W 2018 r. LCI przejęło spółkę Taylor Made Group, a rok później Lewmar Marine Ltd, co ugruntowało pozycję amerykańskiego gracza w segmencie szyb przednich, drzwi tarasowych i zadaszeń dla łodzi i jachtów.
Ekspansję na europejskich rynkach na pewno przyspieszy tak strategiczna umowa, jak zakup rodzinnej firmy, która od lat cieszy się opinią wiodącego dostawcy akrylowych okien i świetlików dachowych dla kamperów i przyczep kempingowych.
Umowa nabycia Polyplastic Group B.V.
Transakcja została potwierdzona podczas spotkania (24 listopada br.) w Rotterdamie, w siedzibie Polyplastic. Finalizacja umowy ma zakończyć się w styczniu 2020 r.
Prasa ekonomiczna nie omieszkała odnotować, że Amerykanie przejmują firmę założoną w 1952 roku, której fabryka szkła akrylowego wyprodukowała ponad 20 milionów okien i świetlików dachowych dla pojazdów kempingowych! Do września 2019 roku Polyplastic odnotował w ciągu dwunastu miesięcy przychody w wysokości około 55 mln euro.- Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że do rodziny LCI dołączy Jan Peter i reszta zespołu Polyplastic -powiedział Jason Lippert, dyrektor generalny i prezes LCI.
- Przejęcie Polyplastic zapewni LCI duże możliwości w zakresie nowych produktów, które będą wspierać firmę zarówno na istniejących rynkach, na których jesteśmy obecni, jak i na wielu nowych, na których Polyplastic ma silną pozycję.
Włączenie wyrobów z akrylu marki Polyplastic do portfolio propozycji LCI to także wzmocnienie europejskiego przedstawicielstwa. Jim Menefee, Michele Checcucci, Peter Tierney i Jörg Reithmeier – wszyscy mają pełnić rolę doradców strategicznych LCI.
- Do czasu sfinalizowania transakcji pozostanę prezesem zarządu Polyplastic, aby kontynuować współpracę z lojalnymi klientami i pomóc poprowadzić firmę w nową przyszłość – zapowiedział Jan Peter Veeneman, właściciel i dyrektor generalny Polyplastic Group.