W tym roku globalny partner w zakresie innowacyjnych systemów dla branży mobilnej koncentruje się przede wszystkim na lekkich, zajmujących mało miejsca systemach ogrzewania dla samochodów kempingowych.
Pisaliśmy już o zaawansowanych rozwiązaniach w dziedzinie e-mobilności.Na targach Caravan Salon 2021 (w hali 13, na stoisku A60) firma po raz pierwszy zaprezentowała nowe ogrzewanie gazowe. Największe zalety propozycji to kompaktowa konstrukcja i komfortowa obsługa.
To przykład ciekawej wolty dla producenta kojarzonego z systemami zasilanymi z baku paliwa. Znany dotychczas głównie z ogrzewania zasilanego olejem napędowym dostawca z branży motoryzacyjnej rozszerza tym samym swoją ofertę o gazowe ogrzewanie Heat Air 3 GT. To stanowi rozwinięcie modeli powietrznych ogrzewań, tj. Heat Air 4 G i Heat Air 5 GT.
Heat Air 3 GT
Zaprojektowane specjalnie dla samochodów kempingowych ogrzewanie imponuje wyjątkowo prostą instalacją i obsługą. Moc grzewczą można ustawić na trzech różnych poziomach, a tryb nocny zapewnia jeszcze cichszą pracę podczas snu. Jednak największa ciekawostką jest sposób montażu. Otóż Heat Air 3 GT jest montowane pod podwoziem pojazdu, co pozwala zaoszczędzić cenną przestrzeń wewnątrz. Producent przewidział w tym celu specjalny stelaż mocujący ogrzewanie do punktów konstrukcyjnych podwozi typu furgon i zestaw niezbędnych akcesoriów. Kompaktowe wymiary (469 x 166 x 175mm) i niewielka masa (5,9 kg) sprzyjają montażowi w segmencie pojazdów takich jak Fiat Ducato/Peugeot Boxer/Citroen Jumper, a też w gamie W T5/T6 czy w nowszym Ford Transit Custom.
Modułowej konstrukcji podpodłogowe ogrzewanie ma moc wyjściową do 2.85 kW. W zależności od zapotrzebowania na ciepło użytkownik musi liczyć się z konsumpcją gazu na poziomie 109-239 g/h.
Fot. Webasto