ReklamaA1 - PRENUMERATA
Toyota LC HZJ 79

Toyota LC HZJ 79 Alu-Cab Ossewa Camper

Europejczykom, samochód kempingowy „kamper” kojarzy się przede wszystkim z dużym i wygodnym pojazdem. Bazujący na samochodzie dostawczym, wyposażony w łazienkę, w którego wnętrzu możemy wygodnie mieszkać pod czas podróży. Na innych kontynentach pojazdy określane jako RV (ang. Recreational Vehicle) to także mniejsze samochody wyprawowe, oparte na pikapach i samochodach terenowych, które oferują tylko sypialnie i podstawowe urządzenia kuchenne. Niech wieć nie dziwi Was określenie „kamper” w przypadku prezentowanego terenowego pojazdu wyprawowego.

Afrykańska firma Alu-Cab zaprezentowała w Europie nową generacja „kamperów terenowych” z serii Ossewa. Nie ma to być salon na kółkach, ale pojazd dla tych, którzy kochają życie na zewnątrz, blisko natury. Ossewa ma wszystko, czego potrzeba, aby przetrwać poza cywilizacją. Pojazd jest wyjątkowo kompaktowy, oferuje dwa podwójne łóżka, a więc wyśpią się cztery osoby.

Połączenie kompaktowych rozmiarów zabudowy Ossewa i możliwości terenowe nowoczesnego napędu na cztery koła, reduktorów skrzyni biegów i wysokowydajnych silników w pikapach 4x4 sprawiają, że praktycznie każdy wymarzony cel podróży wydaje się być osiągalny. Stosunkowo zwarta konstrukcja nie ma sobie równych wśród innych terenowych kamperów, ponieważ zapewnia niski środek ciężkości, który pozwala na bardziej odważne zachowanie kierowcy. Pikap z taką zabudową może więc jechać znacznie szybciej po szutrowej drodze niż typowy duży terenowy samochód kempingowy czy pikap z wysokim „kontenerem” wyprawowym.

„Kampera” Ossewa można zbudować na różnych pikapach z podwójną kabiną (np. Ford Ranger, Toyota Hilux, VW Amarok, Isuzu D-Max, Nissan Navara, Mitsubishi L200 lub na klasycznej Toyocie LC HZJ 79). Długość kabiny wynosi 1,95m bez tylnych zamocowań. Szerokość od 1,6 do 1,85m (bez skrzynek bocznych)  a sama zabudowa ma tylko 1,4m wysokości, łącznie z trzonem dachu - 2,70m.

MIEJSCA DO SPANIA

Dach, który otwiera się w górę, tworzy wygodny namiot sypialny o wymiarach materaca 140x200cm. Aby uzyskać więcej miejsca w kabinie, materac górnego łóżka można złożyć, gdy dach jest otwarty. Do namiotu na dachu można wejść z zewnątrz drabiną lub klasycznie przez tylne drzwi. Nad wejściem i kuchnią, dla ochrony przed słońcem i deszczem można rozłożyć markizę typu 270 stopni. Wszystkie wejścia wyposażone są w moskitiery. Aby utrzymać temperaturę na przyzwoitym poziomie, dach również jest izolowany.

Niższa i poprzeczna część sypialna może pomieścić po dwie osoby. Po rozłożeniu prawej ściany bocznej, można łatwo rozstawić mały moduł namiotowy, będący elementem sypialni. Pomieszczenie, który powstaje doskonale chroni przed słońcem i deszczem, posiada dwa okna z moskitierami. Miejsce do spania jest o wiele przyjemniejsze niż sugeruje jego rozmiar. Do części sypialnej można wejść przez tylne drzwi kabiny lub od góry z drabiny na zewnątrz. Dzieci są szczególnie zachwycone tą sypialnią. Gdy wejście do namiotu na dachu jest otwarte, czują się tak, jakby spały na zewnątrz ale są bezpieczne i w zasięgu swoich rodziców.

KUCHNIA

Kuchnia jest dostępna, po otwarciu klapy po lewej stronie zabudowy i jest przeznaczona do użytku na zewnątrz pojazdu. Wyciągana kuchenka ma pojedynczy palnik gazowy, a także szufladę na sztućce, przybory kuchenne i zamontowany stojak na przyprawy. Moduł wyposażono w uchwyty, które pomagają starannie posortować i bezpiecznie przechowywać naczynia, kubki i szklanki dla czterech osób, a także czajnik, garnki i patelnię. Po lewej stronie znajduje się wysuwana duża lodówka z zamrażarką. Powyżej znajduje się dużo miejsca do przechowywania żywności.

MARKIZA 270 STOPNI

Markiza nad kuchnią i wejściem może być doposażona w ścianki boczne, które można zrolować i zakotwiczyć do gruntu. Zapewnia to dobrą ochronę podczas gotowania przy złej pogodzie.

STÓŁ I KRZESŁA

Aluminiowy stół kempingowy jest przechowywany pod przednią częścią namiotu na dachu. Cztery kompaktowe składane krzesła można przewozić wewnątrz zabudowy i szybko ustawić w razie potrzeby.

SŁODKA WODA I PRYSZNIC

Zbiornik słodkiej wody ma pojemność pojemności 90 litrów. Ciepła woda pochodzi z kotła gazowego. Po prawej stronie pojazdu znajduje się rozkładany blat, który służy jako zlewozmywak lub „łazienka”. Główka prysznica z wyciąganym wężem znajduje się pod pokrywą nad blatem.

Przed prawymi tylnymi drzwiami podwójnej kabiny zainstalowano wyciąganą ramę kabiny prysznicowej do której zaczepiamy zasłonę prysznicową. Ten sprytny system ułatwia zakładanie ubrań w samochodzie po zakończonym prysznicu. Podłoga prysznica jest chowana na tylnych drzwiach.

PRZECHOWYWANIE

Na pierwszy rzut oka nie widać, że wyprawowy samochód kempingowy Ossewa oferuje dużo miejsca na bagaż. Każda dostępna przestrzeń jest wykorzystana i zamykana za pomocą sztywnych klap lub zapinanych na zamek tkaniny namiotu. Namiot na dachu oferuje również miejsce na ubrania i dodatki. Po lewej i prawej stronie pod kabiną znajdują się dwie duże, zamykane szafki. Tutaj można również przechowywać ciężki bagaż.

Nad podwójną kabiną można zainstalować aluminiową skrzynkę. Na afrykańskich wyprawach zwykle używa się jej do transportu drewna opałowego.

OSPRZĘT ELEKTRYCZNY

Akumulator samochodowy nie rozładuje się na postoju ponieważ uczestnicy wyprawy, korzystają z oddzielnej baterii pomocniczej. Gdy silnik jest wyłączony, system automatycznie przełącza obwód elektryczny na ten z baterią pomocniczą. Dzięki panelom słonecznym na dachu, dodatkowa bateria jest stale doładowywana, dzięki czemu energia elektryczna jest dostępna przez znacznie dłuższy czas. Jest to szczególnie przydatne w przypadku urządzeń elektrycznych, takich jak lodówka, które potrzebują ciągłego dostępu do zasilania.

Wewnątrz kuchni i dwóch sypialni znajdują się światła LED. Telefony komórkowe można ładować przez gniazda USB. Przetwornica zapewnia napięcie 230V AC.

PODSUMOWUJĄC

Dzięki zabudowie Ossewa Camper, afrykańska firma Alu-Cab może rewolucjonizować rynek terenowych pojazdów kempingowych opartych na pikapach. Model jest ciągle udoskonalany, aby jeszcze lepiej zaspokoić potrzeby rynku wyprawowego.

Wyłącznym importerem Alu-Cab w Europie jest Genesis Import GmbH. Można tam kupić produkty Alu-Cab bezpośrednio lub od jednego z partnerów w całej Europie. Szczegóły sprawdz na www.genesis-import.eu

GDZIE MOŻNA WYPOŻYCZYĆ I PODRÓŻOWAĆ PIKAPAMI AVIS SAFARI

Kampery tego typu można wypożyczyć na terenie RPA w sieci AVIS www.avis.co.za/safari-rental

Pikapy wyprawowe z napędem 4x4 są przystosowane do jazdy po trudniejszych terenach, pozwalając na podróż do miejsc, które są niedostępne dla standardowych samochodów.

Jeśli szukasz Off-Road Self-Drive, przygody safari w Afryce Południowej, pikapy Avis Safari są dostępne w następujących krajach:

Republika Południowej Afryki, Namibia, Mozambik, Botswana, Zimbabwe, Zambia oraz Malawi (na życzenie), Uganda (na życzenie), Tanzania (na życzenie) i Kenia (na życzenie).

GALERIA ZDJĘĆ

Ford Ranger Alu-Cab Ossewa Camper w terenie
Ford Ranger Alu-Cab Ossewa Camper w terenie
Ford Ranger Alu-Cab Ossewa Camper kuchnia
Ford Ranger Alu-Cab Ossewa Camper
Ford Ranger Alu-Cab Ossewa Camper kuchnia
Ford Ranger Alu-Cab Ossewa Camper kuchnia
Ford Ranger Alu-Cab Ossewa Camper markiza 270 stopni
Ford Ranger Alu-Cab Ossewa Camper rozłożony na biwaku
Ford Ranger Alu-Cab Ossewa Camper rozłożony na biwaku
Ford Ranger Alu-Cab Ossewa Camper złożony do jazdy
Zabudowa rzut prawego boku
Zabudowa rzut z góry

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 2
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony