
Zgadza się, w naszym sklepie! Możecie już bezproblemowo zamawiać kolejne numery Polskiego Caravanigu, kiedy tylko - tak jak teraz - będziemy przedstawiać Wam nowe edycje. Tak też Polski Caravaning nr 6 już na Was czeka. Zapłacicie wygodnie, szybko, online. Tą samą drogą możecie również zaprenumerować nasz magazyn.
W numerze wiele ciekawych tematów! Ze spisem treści zapoznacie się w prezentacji numeru na portalu, ale i tutaj zapowiem kilka magazynowych nowalijek. Wśród artykułów podróżniczych ciekawa relacja naszej najmłodszej autorki Zuzanny Szewczyk z podróży Obieżyświatów do przedproża Azji - Gruzji i Armenii, oraz materiał o kobiecych wyprawach w Portugalii, organizowanych przez Sylwię Solecką. Zachęcamy także do przejrzenia i wyboru produktów, które mogą stać sie znakomitymi prezentami dla caravaningowca - to w formule "prezentownika" także w numerze. Wreszcie treści na tematy sprzętowe i techniczne - czy kamper bez typologii wielosezonowej nadaje sie do podróży zimowych, przygotowany przez red. Marcina Turko, oraz poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, czy LPG może być alternatywą dla silników diesla przygotowany przez red. Rafała Dobrowolskiego. Jest też artykuł dla poszukujacych dobrej używanej przyczepy kempingowej, oraz czy caravaning można uprawiać nie angażując ku temu całego pocztu królów Polski, drzemiącego w portfelu. Tutaj red. Manuela Warzybok zaprasza do lektury. Wisienką na torcie są testy przyczepy Niewiadów N-Cross
(red. Szymon Kwiatkowski) i Dacii Bigster Hybrid 155 z pakietem Sleep (red. Piotr Łukaszewicz). Drugi z testów to także gotowy przepis na caravaning bez kampera lub przyczepy, łączący idee wskazane w tekście o "tym tańszym caravaningu".Ja tymczasem tradycyjnie już, dzieląc się z Wami gazetowym wstępniakiem, zapraszam do lektury!
Wprowadzanie innowacji zawsze było trudne. Wynalezienie lokomotywy przez George'a Stephensona i rozwój kolejnictwa budziły strach przed pozornymi chorobami, wynikającymi z nieznajomości reakcji ludzkiego ciała na większe niż znane dotychczas prędkości. Jeszcze większe obawy powodowała zmiana cywilizacyjna, bowiem budowa kolei żelaznych niosła ze sobą rewolucję w transporcie lądowym.
W tym, jak i wielu innych przypadkach rozwój oznaczał udoskonalanie znanych już rozwiązań, zanim nie udowodniono w praktyce, że przysłowia „lepsze jest wrogiem dobrego” nie należy traktować jako paradygmat. Zawsze jednak do momentu przełamania stereotypu przez odważnego wynalazcę, ten model dominuje. Chociażby w motoryzacji, minęło wiele lat, zanim nadwozie samochodu opuściło formę powozu konnego, a kierowca i pasażerowie zajęli miejsca według obecnie obowiązującego schematu.
Nie trzeba daleko szukać, aby towarzystwo podobnego zjawiska odnaleźć na caravaningowym polu. Tutaj, gdzie holownik przyczepy dla większości to najlepiej wolnossący diesel o nie najmniejszej pojemności, pojawia się alternatywa w postaci pojazdów hybrydowych. Te zaś potrafią zadziwić kierowców osiągami, które pozwalają na jazdy z ciężkimi przyczepami właśnie przy niewielkiej pojemności bazowej jednostki napędowej. To zasługa hybrydowego modelu uzyskiwania mocy i momentu obrotowego, których nie brakuje w konkurencji z dieslem. Trzeba tylko przekroczyć granicę akceptacji i wyjść poza schemat myślowy.
Warto poczytać, uruchomić umiejętność analizy faktów, wreszcie spróbować raz czy drugi sprawdzić w praktyce, jak rzeczy się mają. W porównaniu do dealerów marek pojazdów od lat obecnych na europejskim rynku motoryzacyjnym, oferenci produktów z Chin są niezwykle otwarci na klienta. Tutaj prośba o wypożyczenie hybrydowego modelu ekspresowo łączy się z uśmiechem sprzedawcy. Obecność pojazdów azjatyckich to też znak czasu i też … proporcjonalna do skali wielkość obaw rodzimych producentów i ich dealerów.A przecież bardzo nieśmiało pojawiają się w Europie kampery z Chin. Czy moto – koncerny powinny z tym walczyć? Zdrowa konkurencja w branży zazwyczaj wychodzi klientom na dobre. Trzeba tylko umieć zaakceptować fakt, że świat idzie do przodu i nie przespać otaczających zmian. Bo przecież zadowolenie klienta jest najważniejsze, prawda?
