ReklamaA1 - PRENUMERATA

PREZENTACJE POJAZDÓW

PRZEGLĄD RYNKU

miesiąc temu  16.04.2019, ~ Administrator   

To jest naprawdę duży i ciężki pojazd o dmc 5500 kilogramów. Dwie osie z tyłu kampera świadczą o tym, że mamy do czynienia z zawodnikiem „wagi ciężkiej”

To jest naprawdę duży i ciężki pojazd o dmc 5500 kilogramów. Dwie osie z tyłu kampera świadczą o tym, że mamy do czynienia z zawodnikiem „wagi ciężkiej”

Kampery o dmc powyżej 3500 kg stają się w naszym kraju coraz popularniejsze. Cieszy to z dwóch powodów. Po pierwsze, takie pojazdy są zazwyczaj o wiele lepiej doposażone, jednocześnie pozwalają zabrać na pokład satysfakcjonującą liczbę bagaży. Po drugie, z pewnością są dowodem, że nasz naród może sobie pozwolić na większe wydatki w zakresie caravaningu. Mając te wszystkie cechy na uwadze, warto przyjrzeć się nowości zaprezentowanej przez Eura Mobil. Mowa o modelu Integra 890 EB. 

Producent chwali się, że w pojeździe o długości 8,99 m będziemy mieli wrażenie dużej, otwartej przestrzeni w luksusowym otoczeniu. Zacznijmy jednak od podstaw. Nowa integra bazuje na Fiacie Ducato Maxi, napędza ją 2,3-litrowy silnik o mocy 130 KM (opcja: 150/180 KM). Waga w stanie gotowym do jazdy wynosi 4083 kg, a dmc to 5500 kg. Wysokość wnętrza to bardzo rozsądne 1975 cm.

Z przodu pojazdu znajdziemy przestronny salon z kanapą w kształcie litery „L” i boczną sofą „relaksacyjną”. Stały, podwójny stół, wokół którego może zasiąść maksymalnie siedem osób, stanowi serce tej części kampera. Komfort i elegancja to świetna definicja tapicerki i wygodnych poduszek na plecy, które producent zainstalował zamiast standardowych oparć. W tym miejscu zamontowano również wysuwany telewizor ukryty za boczną kanapą. Aby go wysunąć, wystarczy nacisnąć przycisk. 

W szoferce znajdziemy pierwsze łóżko, unoszone elektrycznie, o wymiarach 150×185 cm, stanowiące doskonałe miejsce do np. czytania książki. Pomocne w tym będzie oświetlenie, którego wysokość można regulować. Przy opisie szoferki warto wspomnieć o tym, że kierowca ma szeroki widok na drogę dzięki krótkiej desce rozdzielczej i dużej, panoramicznej przedniej szybie. W razie potrzeby możemy zainstalować podwójną kamerę, która pomoże nie tylko w manewrowaniu pojazdem, ale także będzie monitorować ruch z tyłu. Zapomnijmy również o ręcznym opróżnianiu zbiornika na szarą wodę – może to zrobić kierowca z poziomu swojego siedzenia. Nie zabrakło oczywiście rolet, żaluzji i podwójnych szyb w oknach bocznych.



Przejdźmy do tyłu. Tam znajdziemy ergonomicznie ukształtowaną kuchnię, która łączy się bezpośrednio z częścią wypoczynkową. To również tam są 156-litrowa lodówka, płyta kuchenna i duży blok kuchenny. Szuflady wyposażone zostały w system samozamykający się i tzw. miękki zatrzask. Zlew to już stal nierdzewna, podobnie jak trwała i stylowa armatura. Znajdziemy tu ponadto szafę na płaszcze lub kurtki – w ten sposób automatycznie wyeliminowano potrzebę przenoszenia ich do sypialni. Droga do łazienki zamyka się podświetlanymi, przesuwnymi drzwiami z kwiatowymi wstawkami.

A skoro o łazience mowa, jest bardzo przestronna, ma oddzielną kabinę prysznicową. Sam prysznic ma opcję „strumienia deszczowego”, kolumna jest podświetlana. Toaleta natomiast jest stylowa, funkcjonalna, z elipsoidalną umywalką i dużą lustrzaną szafką. 

Tylna sypialnia to przede wszystkim dwie duże i pojemne szafy, dzięki którym w łatwy sposób utrzymamy porządek podczas np. zimowych wypadów. Dwa komfortowe łóżka w rozmiarze 80×200 cm (można je oczywiście połączyć) można zamówić z materacami do masażu. Na końcu każdego z nich – tam, gdzie kładziemy głowę – spostrzeżemy listwy chromowane, a w nich przyciemniane oświetlenie LED. Gdy dodamy do tego oświetlenie centralne i te do czytania, powstaje przynajmniej kilkadziesiąt różnych możliwych wariacji tego, jak chcemy oświetlić naszego kampera. Warto wspomnieć również o garażu pod łóżkami. Z jego wysokością rzędu 124 cm możemy być pewni, że przewieziemy tam wszystko, czego potrzebujemy. 

Co oczywiste, model ten ma podwójną podgrzewaną podłogę o wysokości 20 cm. Wszelkie instalacje wodne i elektryczne są ulokowane właśnie tam, więc jest to kamper w pełni przygotowany nawet na największe mrozy. Eura Mobil udziela 10-letniej gwarancji szczelności.

Z danych technicznych na koniec warto wspomnieć o podwoziu AL-KO, dwóch miejscach na 11-kilogramowe butle, pojemniki na wodę 150 i 100 litrów (czysta i brudna) i możliwości rozszerzenia miejsc do spania na jeszcze dwie kolejne osoby (razem 6). Za system ogrzewania odpowiada Alde, mamy możliwość dołożenia również drugiego akumulatora pokładowego (80 Ah), klimatyzacji dachowej i dwóch paneli solarnych (90 W każdy). W standardzie zamontowany jest system Duo Control CS. 

Eura Mobil

Artykuł pochodzi z numeru 2(81) 2018 Polskiego Caravaningu

GALERIA ZDJĘĆ

Po zakryciu zlewu otrzymujemy do dyspozycji bardzo dużą, roboczą przestrzeń kuchenną
Po zakryciu zlewu otrzymujemy do dyspozycji bardzo dużą, roboczą przestrzeń kuchenną
Telewizor, który „wyjeżdża” z boku? To rozwiązanie widzieliśmy już wielokrotnie, ale nadal pozytywnie zaskakuje
Niski próg załadunku, drzwi z dwóch stron i do tego multum pojemników i schowków – wszystko po to, by w naszym garażu zawsze panował porządek

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony