artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - ACSI przedsprzedaż 2025

Fire Barcelona - pięć punktów dla wystawców

Czas czytania 4 minuty
Fire Barcelona - pięć punktów dla wystawców
Przygotowanie do uczestnictwa w targach wygląda inaczej od strony zwiedzających, a inaczej od strony wystawiających się. Co musi zrobić wystawca, aby dobrze zaplanować swój udział w targach?

Najpierw należałoby skontaktować się z przedstawicielem targów w Polsce i uzyskać stosowne informacje na temat uczestnictwa w imprezie.

Fire Barcelona
Polskie przedstawicielstwo Salon Internacional del Caravaning znajduje się w Krakowie. Tam z pewnością doradzą, że aby dobrze przygotować się do wystawy, należy na targi pojechać rok wcześniej jako zwiedzający, żeby zobaczyć jak targi wyglądają i jak działają. Żadne ulotki ani materiały reklamowe nie oddadzą realiów tak, jak faktyczne w nich uczestnictwo. Na miejscu można zobaczyć jak wyglądają hale, jak są rozplanowane stoiska, gdzie znajduje się odpowiednie dla potrzeb wystawcy miejsce. Jeśli jednak osobista wizyta nie jest możliwa, przedstawiciele targów udostępniają materiały reklamowe, foldery, zdjęcia i plany, a także udzielają odpowiedzi na wszelkie pytania.

Fire Barcelona - pięć punktów dla wystawców 1


Zwiedzanie targów.

Zgłoszenie udziału
Na siedem miesięcy przed targami zainteresowana firma otrzymuje formularz zgłoszeniowy, w którym wstępnie potwierdza uczestnictwo w targach. Nie jest to jednak jeszcze obowiązująca umowa. Dzięki formularzowi przedstawicielstwo targów rozpoznaje potrzeby wystawców, kierunki rozwoju rynku i dostosowuje się do nich, ale także doradza, podpowiada.

Umowa
Na około pół roku przed targami firma zawiera umowę kupna-sprzedaży powierzchni targowej. Wówczas należy wpłacić opłatę rejestracyjną targów w wysokości około 345 euro. W opłacie tej mieści się reklama w mediach, umieszczenie informacji dla zwiedzających w folderach reklamowych i informacyjnych targów, banerów, wpis do katalogu i inne działania promocyjne. Jest to dobry moment do rozpoczęcia prac nad wyposażeniem stoiska oraz przygotowaniem wszystkich usług z nim związanych. W tym czasie należy też określić jak ma wyglądać stoisko i gdzie ma ono być umiejscowione, gdyż pracownicy targów muszą mieć czas na sprowadzenie odpowiednich materiałów i wyposażenia.

Fire Barcelona - pięć punktów dla wystawców 2

ReklamaFire Barcelona - pięć punktów dla wystawców 3

Przygotowanie stoiska wymaga wiele wysiłku.

Formalności
Kolejny etap to wypełnianie formalności związanych z zabudową stoiska: montaż przyłączy prądu, montaż specjalnych ścian, ścianek, podestów, a także zamontowanie wyposażenia, projekty niestandardowe wymagające uzyskania specjalnych pozwoleń.

Aprowizacja
Logistyka to ostatni etap przygotowania uczestnictwa w targach. Trzeba wybrać hotel, środek transportu, dojazd do targów z hotelu, ewentualnie zadecydować o parkingu lub wypożyczeniu samochodu. Dzieje się to na około trzy miesiące przed rozpoczęciem targów a we wszystkich powyższych kwestiach można liczyć na pomoc organizatorów targów.

Fire Barcelona - pięć punktów dla wystawców 4



Targi
Uczestnictwo w targach to najważniejsza część działań, która będzie jeszcze procentować po ich zakończeniu. W ciągu około tygodnia wystawca prezentuje swój dorobek i możliwości potencjalnym klientom. To decydujący o sukcesie moment. Należy pamiętać, żeby przygotować materiały reklamowe również po hiszpańsku, a jeśli jest taka możliwość zapewnić sobie pomoc tłumaczy mówiących po kastylijsku lub po katalońsku.

Po targach
Koniec targów nie oznacza końca współpracy i korzyści płynących z uczestnictwa w nich. Przedstawiciele targów dbają o zamieszczenie relacji z imprezy w mediach, w folderach i materiałach promocyjnych, które pojawiają się aż do kolejnej edycji targów.
Więcej na: www.logospolska.pl

Dorota Nowak
Współpraca: Mateusz Olszewski
Zdjęcia: Fire Barcelona
ReklamaFire Barcelona - pięć punktów dla wystawców 5

24.03.2009
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News