artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac
Dwójka z przodu dwójka tyłem

Dwójka z przodu dwójka tyłem

Czas czytania 5 minut

Niezdecydowani na caravaning nie muszą już rezygnować z typowego dla furgonów układu miejsc w szoferkach, czyli kierowca i dwoje pasażerów. To możliwe, odkąd propozycja konstrukcyjna Mobiframe – zwłaszcza w połączeniu z kompozytową podłogą – rewolucjonizuje rynek kampervanów.

Polski producent Mobiframe znany jest ze śmiałych autorskich propozycji. Na czym ona polega prezentowane rozwiązanie? Szeroką, fabryczną, podwójną ławkę w szoferce można na postoju obrócić w stronę strefy ładunkowej. Swego czasu genialny zamysł wszechstronnej regulacji stołu w kamperach zwiększył komfort domów na kołach. Teraz powstała równie funkcjonalna obrotnica foteli, dzięki której na postoju „dwójkę” w szoferce angażujemy do realizacji zadań strefy wypoczynku. 
Nie poświęcilibyśmy tyle miejsca najnowszej propozycji, gdyby nie dotychczasowe dokonania polskich inżynierów z firmy Mobiframe. Dojrzałość produktu gwarantuje nie tylko zaplecze firmy, której korzenie sięgają ośrodka badawczo-rozwojowego dla przemysłu motoryzacyjnego, ale też na wskroś nowoczesne laboratorium do przeprowadzania badań homologacyjnych (np. według regulaminu EKG ONZ nr 14).

Dwójka z przodu dwójka tyłem 1
Dzięki innowacyjnej obrotnicy 2-osobowa ławka w szoferce nie tylko obraca się o 180°. Można równocześnie korygować jej przesunięcie w dowolnym kierunku!

Obrotnice foteli…

…zwiększają funkcjonalność wnętrza każdego pojazdu. Nie bez powodu są tak często wykorzystywane w projektowaniu kamperów. Odkąd podstawa obrotnicy zmienia pozycję o 180°, miejsca siedzące w szoferce można płynnie połączyć ze strefą wypoczynku. W ten sposób (zakładając oczywiście brak ściany odgradzającej strefę załadunkową od szoferki) siedziska z szoferki „otwierają się” na tył pojazdu, co daje możliwość wykorzystania wnętrza furgonetki czy vana w maksymalny sposób – de facto od deski rozdzielczej do drzwi tylnych pojazdu.
Niezależnie, czy poprzestaniemy na powiększeniu komfortu auta służącego do zarobkowania, czy maksymalizujemy zdobycze caravaningu, z debiutem tej nowatorskiej obrotnicy „dwójki z przodu” zrewolucjonizujemy możliwości posiadanego pojazdu! A co ważne, w sposób bardzo budżetowy nasz pokład stanie się pierwszorzędnie funkcjonalny dla kolejnego etapu aranżacji pojazdu o walorach kempingowych. Krótko mówiąc: pomysł inżynierów z firmy Mobiframe zainteresuje wszystkich posiadaczy 3-miejscowych szoferek.

Dwójka z przodu dwójka tyłem 2
Najnowsza propozycja Mobiframe skrywa także opatentowany sposób ryglowania obrotnicy w pozycji do jazdy

1 (kierowca) + 2 (pasażerów) proszeni są do stołu

Jeżeli chcemy zmienić liczbę miejsc do jazdy, musimy zastosować nie tylko homologowane siedzenia, ale i odpowiednio je zamontować, zgodnie z technologią producenta siedzeń i pojazdu bazowego. Czy w przypadku szoferki można inaczej? Z pomocą w tych kwestiach przychodzi od teraz firma Mobiframe, i to w podwójny sposób! 
Furgony w specyfikacji fabrycznej dość często opuszczają bramy z podwójnym siedzeniem po prawej stronie kierowcy. Kierowca i… aż dwójka z przodu? Tak zaaranżowana szoferka jest raczej bezużyteczna dla fanów caravaningu, skoro na czas postoju „ławka” obok fotela kierowcy pozostaje niezagospodarowana, a wręcz zabiera cenną przestrzeń, tak pożądaną na pokładzie każdego pojazdu. Gdyby można było obrócić ją w kierunku osób siedzących w drugim rzędzie, można byłoby zasiadać do stołu.
Dlaczego trudno przecenić walory tej rewolucyjnej ławki autorstwa Mobiframe? Otóż inżynierowie firmy zaprojektowali obrotnicę z mechanizmem ślizgowym, a to pozwala na wygodne i łatwe obracanie wyraźnie szerszej „dwójki” z przodu. Z myślą o uniknięciu kolizji na czas obracania takiej kanapy gruntownie przekonstruowano obrotnicę. Efekt? Zamiast ograniczeń wynikających z raz na zawsze zdefiniowanej osi obrotu 360° mamy mechanizm regulacji w poziomie działający mimośrodowo. To „wyższa szkoła jazdy”, skoro obracając ławkę, możesz równocześnie korygować jej przesuw w dowolnym kierunku! To dlatego wyraźnie szerszy może być obracany fotel. Zamiast jednego punktu obrotu zyskujemy nieskończenie wiele możliwości, tak by sprawnie obrócić „dwójkę” pomiędzy słupkiem B i fotelem kierowcy.

Produkty, które zrewolucjonizują caravaning

3-osobowa szoferka może stanowić budżetowy punkt wyjścia do realizacji zabudowy kempingowej. Jednak nie musisz na tym poprzestać. Trzeba bowiem wiedzieć, że portfolio Mobiframe to opatentowane obrotnice, ławki, siedzenia pojedyncze, kanapy rozkładane do pozycji łóżka – propozycje dopasowane do wielu modeli blaszaków i vanów. Niedawno w ofercie pojawiły się wspomniane meble do zabudowy kamperów. Nowatorskie, nawiązujące do najlepszych cech wcześniejszych propozycji firmy. Meble do zabudowy kamperów występują w wersji lekkiej i ultralekkiej, a jak informowaliśmy wcześniej, sztandarową propozycją polskiej firmy jest najlżejsza na rynku podłoga kompozytowa z szynami aluminiowymi do mocowania foteli oraz ładunku w pojeździe.

Dwójka z przodu dwójka tyłem 3
Mobiframe jest marką słynącą z innowacyjności propozycji. Z myślą o większych pojazdach, tam, gdzie istotne jest przejście na tył pojazdu, docenimy system foteli lotniczych w drugim rzędzie siedzisk. Regulacja odległości pomiędzy pojedynczymi fotelami i wzdłużna regulacja w zakresie kilkunastu centymetrów to od teraz także nowość w postaci zintegrowanych pasów bezpieczeństwa

Dowolny układ i długość szyn podłogi

Produkty marki Mobiframe dostarczane są na pierwszy montaż do wielu europejskich fabryk kamperów. Bardzo nowoczesny park maszynowy pozwala na ciągłe udoskonalanie produktów i technologii. Pozwala także realizować projekty mocno zindywidualizowane – poczynając od uzgodnienia potrzeb klienta indywidualnego, przez małoseryjną czy wielkoseryjną produkcję.
Daleko idąca indywidualizacja jest znakiem firmowym podłóg kompozytowych Mobiframe. Przycięte na wymiar i przyklejone do fabrycznej podłogi przedziału ładunkowego podnoszą termoizolacyjne właściwości zabudowy. To fundament do kompletacji zabudowy kempingowej dzięki szynom, które stanowią nośnik dla systemu przesuwu kanap, ale też właśnie mebli. Ta kompleksowa propozycja aranżacji pojazdów jest o tyle ciekawa, że pierwotna powierzchnia towarowa pojazdu może być nadal w pełni użytkowa. Po demontażu kanap czy mebli kampervan ponownie staje się furgonem.

Artykuł pochodzi z numeru 6 (108) 2022 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator03.09.2023
Artykuł powstał we współpracy z marką Mobiframe
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News