Przeglądając ofertę pojazdów kempingowych KABE możemy odnieść wrażenie, że firma nie celuje, albo nie ma doświadczeń w budowie kampervanów. Czyżby? Owszem, wśród wielu modeli przyczep i różnego typu kamperów znajduje się tylko jeden „blaszany” rodzynek, ale za to jaki! Wrażenie o braku doświadczenia mija po zapoznaniu się z parametrami KABE Van 690 LB. Zaprojektowano go chyba z myślą „po co inne… skoro ten jest świetny?!”
Rzeczywiście, ten kampervan wpisuje się w kryteria pojazdu, który możemy nazwać kompletnym. Skonstruowano go na bazie furgonu Mercedes – Benz Sprinter A3 z najwyższym z dostępnych fabrycznie nadwoziem. Pojazd mierzy więc 3050 mm wysokości przy wyborze napędu na tylną oś, oraz 3170 mm dla pojazdu z napędem 4×4. Całkowita długość wynosi 6967 mm a szerokość 2020 mm. Przekłada się to na przestrzeń mieszkalną dla 4 osób, które będą podróżować i wypoczywać pod dachem na wysokości wewnętrznej 1960 mm i na podłodze części socjalnej o długości 4307 mm. Wymiary właściwie dość typowe jak dla tego modelu furgonu. Diabeł tkwi w … aranżacji i wyposażeniu.
Zaczynając od tyłu KABE Van 690 LB obserwujemy sypialnię w układzie znanym z kamperów pół-zintegrowanych i zintegrowanych. Dwa niezależne łóżka położone wzdłużnie, o wymiarach 1930 × 1620 mm i dwa rozkładane łóżka w jadalni o wymiarach 1600 × 600 mm. Sypialnię można zmienić, podnosząc do pionu materace, w bagażnik na rowery, motocykl lub inne bagaże. Nie bez przyczyny po dwóch stronach podbudowy pod łóżka umieszczono szafki i szuflady wspomagające wyprawowy porządek.
„Floorplan” to klasyka. Z lewej strony między sypialnią a jadalnią łazienka z prysznicem umieszczonym za ścianką - ruchomym skrzydłem. W jadalni ława dla dwójki pasażerów, regulowany stolik i obracane fotele kierowcy i pasażera. W sąsiedztwie po prawej stronie kuchnia z dwoma palnikami i kompresorową lodówką Thetforda o pojemności 84 l. Styl – dwa rodzaje tapicerki do wyboru ciemna Riverside i jasna Charlotte, które będą sąsiadowały z umeblowaniem w kombinacji białego laminatu z okleiną w stylu cedru atlaskiego.
Co do wyborów – najwięcej w 690-ce wydarzy się po dodaniu do zamówienia pakietu Offroad. Pojawią się więc 18-calowe opony i felgi przygotowane na trudne drogi i pogodę, szersze nadkola pasujące do większych opon, przedni pałąk – „zderzak na kangury” gotowy do zamontowania palety lamp terenowych i doświetlających. Dla większej wygody można również wybrać opcjonalny boczny stopień elektryczny, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie. Tak wzbogaconą wersją warto się zainteresować, ponieważ spełnia ona kryteria allroad. Będzie z pewnością przyciągać wzrok nie tylko w terenie, ale i w regularnym ruchu drogowym oraz na kempingach.
Komplet danych technicznych i specyfikacja wyposażenia na stronie internetowej producenta KABE.
Artykuł pochodzi z numeru 4 (124) 2025 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybcie