Marka czerpie z doświadczenia w przemyśle jachtowym i należy do raptem kilku rodzimych firm „produkujących kampery”. Korzysta więc z certyfikacji dostawców podwozi i ma stosowne homologacje. To także pierwszy polski producent zabudów w technologii monokok na aluminiowej ramie AL-KO.
W programie produkcyjnym są zarówno kampervany na fabrycznym poszyciu furgonów MAN TGE3 i Mercedes Sprinter, jak i modele poddane szerokiej adaptacji, bo z autorską koncepcją powiększonej kubatury. Firma opracowała także półintegrę – o tyle ciekawą, że z zabudową kempingową z jednego elementu. W modelu SM720 poszycia bez jakichkolwiek łączeń (monokok) wykonuje się z płyt typu sandwich o grubości 4,5 cm, więc takie kampery są doskonale przygotowane na czas zimowego caravaningu.
Balcamp z siedzibą w miejscowości Łapino (powiat gdański) może pochwalić się bogatym doświadczeniem nie tylko w branży caravaningowej. Nim zaczęły powstawać pierwsze kampery, firma pod marką Meble Balicki projektowała i produkowała meble na potrzeby luksusowych jachtów.
– Dziś rodzinna firma zatrudnia blisko 30-osobową kadrę wysokiej klasy specjalistów, by rokrocznie z linii montażowych zjeżdżało ok. 80 egzemplarzy pojazdów kempingowych – mówi Marek Balicki. – Przez z górą 10 lat obecności w branży caravaningowej na tyle wszechstronnie doposażyliśmy nasze zaplecze maszynowe, że praktycznie wszystko, poza lodówkami, płytami kuchennymi, toaletami, klimatyzatorami i elektroniką, produkujemy sami. Oczywiście robimy własne płyty sandwicz, które uzbrajamy w okucia renomowanych producentów.
Balcamp korzysta z certyfikacji dostawców podwozi i ma stosowne homologacje, więc każdy egzemplarz kampera może być bez przeszkód zarejestrowany w każdym innym kraju niż Polska. Skądinąd producent jest od kilku lat stałym wystawcą najbardziej prestiżowych targów, takich jak Caravan Salon w Düsseldorfie i CMT w Stuttgarcie.
Na linii produkcyjnej powstaje jednocześnie aż 8 pojazdów, z czego większość to ustandaryzowane modele, pozostałe natomiast stanowią indywidualnie realizowane zabudowy. Od pewnego czasu firma angażuje się w budowę gigantycznych apartamentów na kołach, bo bazujących na autobusach!
Ten renomowany producent doposażył produkcję w maszyny CNC. Firma posiada komorę lakierniczą, a nabywca kampera może wybrać korpusy zabudowy kempingowej z palety kolorów RAL. Stolarze korzystają z prasy do klejenia płyt, więc laminowane elementy także można wykonywać w dowolnej kolorystyce. Jest też prasa membranowa (próżniowa), która służy do gięcia elementów – głównie frontów i narożników ścian. Te ostatnie stanowią znak rozpoznawczy kamperów marki Balcamp. Mowa o ergonomicznie wyprofilowanych ścianach toalet pokładowych.
Firma dysponuje kabiną lakierniczą, więc każdy z 6 modeli kampervanów i półintegry z zabudową typu monokok można zamówić w dowolnej kolorystyce
Balcamp samodzielnie tworzy płyty sandwiczowe do produkowanych kamperów. W przypadku kampervanów takie formatki gwarantują ciepłą podłogę
balcamp.pl
Fot. Szymon Kwiatkowski
Artykuł pochodzi z numeru 1 (115) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.