Do końca trzeciego kwartału tego roku zarejestrowano tyle samo kamperów i przyczep co w całym ubiegłym roku. Gdzie? W Niemczech, gdzie organizacja branżowa CIVD zebrała dane od producentów domów na kołach z całej Europy.
Niemiecki przemysł caravaningowy zamknął trzeci kwartał br. rekordowym wynikiem. W ciągu ostatnich trzech miesięcy zarejestrowano tam ponad 16 000 pojazdów rekreacyjnych. Odpowiada to wzrostowi o prawie 14 procent w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Co więcej, we wrześniu nastąpił znaczący wzrost liczby nowych rejestracji kamperów i przyczep kempingowych (+ 7,2%) w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku.
Ponad 62,5 tys. pojazdów w trzy kwartały
Aż tyle nowych domów na kołach znalazło posiadaczy w przeciągu dziewięciu miesięcy tego roku, co oznacza wzrost popytu aż o 11,5%. Największym powodzeniem cieszą się kampery (+ 14,3%). Do końca września zarejestrowano aż 41 036 fabrycznie nowych. Nieco mniejszym wzięciem cieszą się nowiutkie przyczepy kempingowe (+ 6,5%). Od stycznia w urzędach komunikacyjnych zarejestrowano takich 21 523.
Kampania wizerunkowa
Aby sprostać rosnącemu popytowi w Niemczech i Europie, producenci pojazdów i ich dostawcy poszukują wykwalifikowanych pracowników i praktykantów. Stowarzyszenie branżowe Caravaning Industrie Verbandes e.V. (CIVD) rozpoczęło nawet kampanię rekrutacyjną – to pierwsza taka inicjatywa w historii.
Inicjatywie towarzyszyć ma kampania wizerunkowa. Spoty telewizyjne na kanałach ARD, Sat.1 i Pro7 mają promować ideę caravaningu jako ucieleśnienie wolności realizowanej dzięki kamperom i przyczepom kempingowym.
Sami zobaczcie przykładowe spoty poniżej. Co myślicie? Może czas na coś takiego u nas?