artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - ubezpieczenia chroni to co kochasz
Teleskopowa koncepcja przyczepy kempingowej

Teleskopowa koncepcja przyczepy kempingowej

Czas czytania 3 minuty

Wydłużająca się na postoju zabudowa przyczepy kempingowej jest także dziełem kalifornijskiej firmy. Hotel Hitch Traveler jest łatwa do holowania, odporna na warunki atmosferyczne i kosztuje mniej niż 10 tys. USD.

Czasy pandemii wzmogły zainteresowanie pojazdami kempingowymi. Na marginesie w pełni funkcjonalnych domów na kołach, powstają też mikro-przyczepy. Są nie tylko dużo mniejsze, co po prostu tańsze – także w eksploatacji. W praktyce zaprojektowane są do pełnienia funkcji przytulnego schronienia dziennego i oczywiście sypialni. Nie inaczej prezentują się walory prezentowanej przyczepy Hotel Hitch Traveler.

Kalifornijski start-up Hitch Hotel opracował ją z myślą o (dwóch) aktywnych fanach caravaningu. Jest gotowa do pełnienia podwójnej roli: przyczepy towarowej i schronienia kempingowego.

Zabudowa kapsuły rozciąga się na długość 240 cm

Na czas jazdy propozycja z Ameryki jest ultrakrótka. Zabudowa ma w środku tylko 76 cm długości! Na postoju wydłuża się prawie 3-krotnie. To właśnie trzy sekcje poszycia – niczym w teleskopie – pozwalają w kilka minut wydłużyć tak powstałe schronienie do ok. 216 cm. W najszerszym miejscu jest w środku ok. 158 cm, co przy wysokości wnętrza ok. 102 cm pozwala pomyśleć o noclegu także w układzie 2 + 1 (dwójka dorosłych i dziecko). Zwłaszcza, że skorupa zabudowy powstaje z włókna szklanego izolowanego termicznie, a trzy uchylne okna mają podwójne szyby.

Standardowy akumulator o pojemności 60 Ah (w opcji jest 100Ah) zasila wentylator dachowy, oświetlenie LED i dwa porty USB. Tak skompletowany Traveler na rok modelowy 2023 jest dostępny do zamówienia już teraz w cenie podstawowej 9 800 dolarów – mowa o rynku amerykańskim. Opcjonalne ulepszenia obejmują baterię litową 100-Ah, materac piankowy z pamięcią, inteligentny system zamykania, klimatyzację zasilaną bateriami i ogrzewanie postojowe.

ReklamaTeleskopowa koncepcja przyczepy kempingowej 1
Warto wspomnieć, że Hitch Hotel pracuje również nad dodaniem modułu zabudowy kuchennej, pokładowego magazynu wody i opcji przenośnej toalety.

Z dyszlem nieco ponad 2 metry długości

Producent mocno podkreśla walory użytkowe swej mikro-przyczepy. W najwyższym punkcie ma ok. 180 cm. Tyle też wynosi jej szerokość. No i jest wybitnie krótka, więc będzie wdzięczną propozycją dla mniej wprawnych w podróżowaniu z typowymi, więc wiele dłuższymi przyczepami kempingowymi.

A po sezonie łatwo ją schować np. w garażu. Jest lekka, więc poradzą sobie z nią także małe hatchbacki i samochody elektryczne. Pusta waży ok. 430kg. A przy tym ma pokaźną (385 kg) ładowność, bo też na dyszlu znajdziemy skrzynię ładunkową, która oferuje dodatkowe miejsce do przechowywania akcesoriów kempingowych.

Na postoju punktami podparcia (prócz 10-calowych kół) jest dyszel i dwie podpory aktywowane po wysunięciu segmentów zabudowy. Podobno cały proces ustabilizowania konstrukcji trwa zaledwie kilka minut.

Fot. Hitch Hotel


Rafał Dobrowolski
Rafał Dobrowolski
Krótkie formy dziennikarskie to mój żywioł. Lubię dostarczać codziennych informacji dla magazynów motoryzacyjnych - czasem udaje mi się zainspirować doniesieniami na potrzeby portalu polskicaravaning.pl
21.12.2022 zdjęć 5
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News