artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - Stenaline 03.04-30.04 Sebastian
Teleskopowa koncepcja przyczepy kempingowej

Teleskopowa koncepcja przyczepy kempingowej

Czas czytania 3 minuty

Wydłużająca się na postoju zabudowa przyczepy kempingowej jest także dziełem kalifornijskiej firmy. Hotel Hitch Traveler jest łatwa do holowania, odporna na warunki atmosferyczne i kosztuje mniej niż 10 tys. USD.

Czasy pandemii wzmogły zainteresowanie pojazdami kempingowymi. Na marginesie w pełni funkcjonalnych domów na kołach, powstają też mikro-przyczepy. Są nie tylko dużo mniejsze, co po prostu tańsze – także w eksploatacji. W praktyce zaprojektowane są do pełnienia funkcji przytulnego schronienia dziennego i oczywiście sypialni. Nie inaczej prezentują się walory prezentowanej przyczepy Hotel Hitch Traveler.

Kalifornijski start-up Hitch Hotel opracował ją z myślą o (dwóch) aktywnych fanach caravaningu. Jest gotowa do pełnienia podwójnej roli: przyczepy towarowej i schronienia kempingowego.

Zabudowa kapsuły rozciąga się na długość 240 cm

Na czas jazdy propozycja z Ameryki jest ultrakrótka. Zabudowa ma w środku tylko 76 cm długości! Na postoju wydłuża się prawie 3-krotnie. To właśnie trzy sekcje poszycia – niczym w teleskopie – pozwalają w kilka minut wydłużyć tak powstałe schronienie do ok. 216 cm. W najszerszym miejscu jest w środku ok. 158 cm, co przy wysokości wnętrza ok. 102 cm pozwala pomyśleć o noclegu także w układzie 2 + 1 (dwójka dorosłych i dziecko). Zwłaszcza, że skorupa zabudowy powstaje z włókna szklanego izolowanego termicznie, a trzy uchylne okna mają podwójne szyby.

Standardowy akumulator o pojemności 60 Ah (w opcji jest 100Ah) zasila wentylator dachowy, oświetlenie LED i dwa porty USB. Tak skompletowany Traveler na rok modelowy 2023 jest dostępny do zamówienia już teraz w cenie podstawowej 9 800 dolarów – mowa o rynku amerykańskim. Opcjonalne ulepszenia obejmują baterię litową 100-Ah, materac piankowy z pamięcią, inteligentny system zamykania, klimatyzację zasilaną bateriami i ogrzewanie postojowe.

ReklamaTeleskopowa koncepcja przyczepy kempingowej 1
Warto wspomnieć, że Hitch Hotel pracuje również nad dodaniem modułu zabudowy kuchennej, pokładowego magazynu wody i opcji przenośnej toalety.

Z dyszlem nieco ponad 2 metry długości

Producent mocno podkreśla walory użytkowe swej mikro-przyczepy. W najwyższym punkcie ma ok. 180 cm. Tyle też wynosi jej szerokość. No i jest wybitnie krótka, więc będzie wdzięczną propozycją dla mniej wprawnych w podróżowaniu z typowymi, więc wiele dłuższymi przyczepami kempingowymi.

A po sezonie łatwo ją schować np. w garażu. Jest lekka, więc poradzą sobie z nią także małe hatchbacki i samochody elektryczne. Pusta waży ok. 430kg. A przy tym ma pokaźną (385 kg) ładowność, bo też na dyszlu znajdziemy skrzynię ładunkową, która oferuje dodatkowe miejsce do przechowywania akcesoriów kempingowych.

Na postoju punktami podparcia (prócz 10-calowych kół) jest dyszel i dwie podpory aktywowane po wysunięciu segmentów zabudowy. Podobno cały proces ustabilizowania konstrukcji trwa zaledwie kilka minut.

Fot. Hitch Hotel


Rafał Dobrowolski21.12.2022 zdjęć 5
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News