25 lat temu bramy zakładów Carthago opuściły pierwsze egzemplarze kampera bazującego na Sprinterze. Propozycja, która wyznaczyła wtedy nowe standardy w klasie premium, doczekała się swych następców.
Odpowiednią platformą był Mercedes-Benz Sprinter, który został zaprezentowany po raz pierwszy w 1995 roku. Średniej wielkości samochód dostawczy wyższej klasy wyróżniał się sylwetką klasycznego samochodu dostawczego. Wszystkie koła wyposażono w hamulce tarczowe. Na wielu rynkach standardem był ABS oraz ASR. Nierzadko w standardzie montowano manualną klimatyzację, a także poduszkę powietrzną dla kierowcy.
Ćwierć wieku temu bazowy pojazd wyróżniał się pośród konkurencji. I nic dziwnego, że przemysł caravaningowy karosował co bardziej luksusowe odmiany kamperów właśnie na Sprinterze. Firma Carthago produkowała od kilku lat kampera z alkową. Ethos bazował na podwoziu z kabiną Ducato. Mondial na Sprinterze był przede wszystkim lepiej wyposażony w standardzie. Jego produkcję wkrótce przeniesiono do nowej hali produkcyjnej w Ravensburgu-Schmalegg.
Carthago Mondial AD 2020
Wspomniany kamper okazał się na tyle udaną konstrukcją, że menadżerowie firmy postanowili nadać identyczną nazwę najnowszej propozycji w klasie premium. Prekursor luksusu „z gwiazdą na grillu” ma teraz godnych następców. Mowa o szykownej propozycji z rodziny chic c-line i chic e-line. Oba kampery wyróżnia zabudowa kempingowa z płyt typu sandwicz, których wierzchnią warstwę stanowi aluminium. Nowa platforma bazowa – mowa o trzeciej generacji Sprinterze, dała konstruktorom większe pole do popisu. Nie bez powodu mówią o niejakim przełomie.
- Ów przełom nastąpił wraz z nowym napędem na przednie koła Sprintera. W połączeniu z niską ramą AL-KO daje to większe możliwości aranżacji pokaźnych luków podpodłogowych - zauważa Bernd Wuschack, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży, marketingu i obsługi klienta w firmie Carthago.
Tak jak pierwsze kampery z serii Mondial, tak najnowsze mają ogrzewane schowki pod podwójną podłogą.
Typowymi cechami nowych samochodów kempingowych „z gwiazdą na grillu” są ekskluzywne, pełne światła LED, niepowtarzalna technologia zabudowy Carthago oraz wyposażenie. Sprinter posiada m.in. takie zalety, jak dziewięcioprzekładniowy automat, system informacyjno-rozrywkowy MBUX oraz najnowocześniejsze systemy wspomagania kierowcy ADAS.