Marka Globe-Traveller kontynuuje rozbudowę linii modelowej dla par i singli. Po Explorerze 2XS, którego mieliśmy okazję przetestować na początku roku, polski producent kampervanów zaprezentował model 2X. To konstrukcja bliźniacza, choć nieco od swojego brata większa.
Explorer 2X zbudowany został na podwoziu o długości 636 cm (dla porównania: 2XS mierzy 599 cm długości) i oferuje więcej miejsca w niemal każdym aspekcie. Na plus zmieniła się na pewno funkcjonalność kuchni, która zachwyca przestrzenią roboczą. Pod tą można dodatkowo zaadaptować rozkładaną część stołu w strefie dziennej (sam stolik można zabezpieczyć pokrowcem, a następnie schować w schowku pod podłogą). Przechowywanie butelek ułatwia szafka w systemie cargo, a wyściełana antypoślizgowym materiałem szuflada to idealne miejsce na drobiazgi. Po przeciwnej stronie znalazło się miejsce na dwa kosze na śmieci, które umożliwiają podróżnym segregację odpadów, a także 110-litrowa lodówka oraz szuflady z cichym domykiem.
Jak już wspomnieliśmy, to kampervan zaprojektowany z myślą o parach i singlach. Dobitnym tego wyrazem jest nie tylko homologacja na dwie osoby, ale i jedno podwójne łóżko o rozmiarze 195x123 cm, które dzieli tył kampera z łazienką. Łóżko ma podnoszone, regulowane oparcie, a w półkach nad nim znalazły się dwie bezprzewodowe ładowarki – wystarczy po prostu położyć tam telefon, aby przez noc go podładować.
Wspomnieliśmy o łazience, a zatem słów kilka o toalecie. W tym sezonie Globe-Traveller wprowadził do oferty toaletę suchą, która cieszy się coraz większą popularnością. Coraz częściej pytają o nią też zagraniczni dealerzy pojazdów Globe-Traveller, stąd rozwiązanie znalazło zastosowanie również w opisywanym Explorerze 2X.
W stosunku do modelu 2XS zmienił się również układ szaf. Mamy tu przestronną szafę, na której skrzydle zamontowano duże lustro, które pozwala przejrzeć się od stóp do głów. Z nowych rozwiązań warto wymienić również dobrze ukryty sejf.Z poprzedniego modelu przeniesione zostały takie elementy, jak np. szuflada pod siedziskiem do przechowywania map, książek, przewodów i ładowarek, a zimą – czapek i rękawiczek, czy też ukryty w podwójnej podłodze schowek na buty. Miejsca na odzież i bagaże jest aż nadto, w czym zasługa licznych szafek, schowków i szuflad, ale i obszernego bagażnika. Warto w tym miejscu nadmienić, że 2X w stanie gotowym do jazdy waży około 3030 kg, co oznacza, że na bagaże, paliwo, wodę i dodatki zostaje niespełna 500 kg. Dmc pojazdu możemy jednak rozszerzyć ze standardowego 3500 do 3820 kg, co wydaje się dobrym pomysłem.
Nie dziwi nas, że na targach w Düsseldorfie 2X cieszył się tak dużym zainteresowaniem. Nie wszyscy podróżują przecież całymi rodzinami, a dla samotnego podróżnika czy nawet pary tak przestronny kampervan to luksus na kołach. Przyjrzyjcie mu się bliżej na globe-traveller.pl.