Vosco EveryRoad zbudowany jest na cenionej w branży bazie 170-konnego Forda Transita
Polski Kampervan. Dla ceniących niezależność i swobodę
Czas czytania 4 minuty
To nie jest typowo terenowy kampervan, bo nie posiada m.in. napędu 4x4, ale za sprawą podwyższonego prześwitu i wzmacnianych opon dobrze radzi sobie poza utartymi ścieżkami. Vosco EveryRoad, bo o nim mowa, to kampervan kompletny, rodzinny, dający pełną niezależność, także poza kempingami. A co najciekawsze, to kamper polski. Produkowany od niedawna w Kutnie.
Vosco Automotive to nowy brand stworzony przez Fabrykę Samochodów Osobowych SYRENA w Kutnie S.A. w odpowiedzi na istniejące zapotrzebowanie rynku motoryzacyjnego zarówno w kraju jak i poza jego granicami. – Jesteśmy polskim przedsiębiorstwem, które współtworzy i rozwija branżę automotive. Spółka realizuje działania w zakresie elektryfikacji pojazdów, szeroko pojętej integracji oraz budowy pojazdów specjalnych. Naszym klientom oferujemy kompleksowe usługi, począwszy od projektu po budowę w pełni funkcjonalnych pojazdów – opowiadają nam przedstawiciele firmy. A okazją do rozmowy jest najnowsze dziecko Vosco Automotive. Choć „dziecko” to nie najlepsze słowo. Mowa bowiem o pojeździe na bazie Forda Transita.
Vosco EveryRoad Boom na caravaning trwa. W tym roku w Polsce, podobnie jak w innych krajach Europy, wyniki sprzedaży przyczep kempingowych i kamperów są rekordowe – nijak mają się do tych z lat poprzednich. Vosco Automotive postanowiła z tej sytuacji skorzystać. – Jesteśmy przekonani, iż zapotrzebowanie na pojazdy typu kamper będzie sukcesywnie wrastać. Takie rozwiązania umożliwiają bezpieczne spędzanie wolnego czasu z dala od zgiełku miast, pozwalając jednocześnie na codzienne funkcjonowanie przy zachowaniu komfortu podróżowania – słyszymy od przedstawicieli firmy.
Ci, którzy podczas caravaningowych wyjazdów często zmieniają miejsca pobytu, więcej podróżują, niż stacjonują, z pewnością bardziej zainteresowani będą kampervanami niż większymi (i co tu ukrywać, bardziej komfortowymi wewnątrz) pojazdami typu alkowa czy integra. Bo van to przede wszystkim komfort jazdy. I w przypadku Vosco EveryRoad o ten komfort można być spokojnym. Kampervan zbudowany jest na bardzo lubianym i cenionym w tej roli podwoziu Forda Transita, z dwulitrowym dieslem o mocy 170 koni i 6-biegową manualną skrzynią biegów. Silnik tej mocy dobrze radzi sobie z kamperami nawet większych gabarytów, więc w tym przypadku także sprawuje się doskonale. A skoro „every road”, to można nim zapuszczać się także w teren? Niekoniecznie, bo – jak już wspomnieliśmy – nie jest to typowy kamper offroadowy, ale wybierający miejscówki na dziko (na przykład w lesie – tam, gdzie jest to dozwolone) z pewnością docenią choćby wysoki prześwit. Projektanci stworzyli pojazd dla 4 osób, przy czym ze słusznym zastrzeżeniem, że zdecydowanie dla 2 dorosłych i 2 dzieci niż kompletu dorosłych. Wnętrze pojazdu zostało podzielone na 4 strefy. Pierwszą z nich stanowi część sypialniana, wyposażona w dwuosobowe łóżko o wymiarach 140 x 200 cm. Drugą jest aneks kuchenny, w którym mamy do dyspozycji dwupalnikową kuchenkę gazową, zlew, lodówkę o pojemności 70 l (w tym 5-litrowy zamrażalnik) i blat roboczy. Kolejna strefa to łazienka wyposażona w umywalkę, toaletę i prysznic. Ostatnia część to salon z obrotowymi przednimi fotelami oraz stołem, przy którym z łatwością zmieszczą się 4 osoby. Nad strefą salonową znajduje się dodatkowe rozkładane łóżko o nośności do 80 kg, przeznaczone dla dzieci lub osoby dorosłej. Kampervan wyposażony jest też w 4-metrową markizę zewnętrzną, wysuwaną na 2,5 m. EveryRoad to kamper całoroczny. Ma potrójną warstwę izolacyjną, wydajny system ogrzewania i klimatyzację.
voscoautomotive.com
Artykuł pochodzi z numeru 4 (101) 2021 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Informujemy, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności (dostępną w regulaminie). W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.
Nowe zapisy w Polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.
Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym użytkownikom.
Zapraszamy Cię do zapoznania się ze zmienioną Polityką prywatności (dostępną w regulaminie).