Kamper-vany bardzo prężnie atakują rynek caravaningowy czego efektem jest nowy model marki Burstner - Lineo C590. To nowość na sezon 2022. Może być niezwykle interesujący dla polskiego klienta ze względu na podwozie Forda a więc i tym samym niską akcyzę.
Lineo C 590 pojawi się na rynku wiosną tego roku. To jedyna seria (obok Eliseo i Campeo), która bazuje na Fordzie Transicie. W podstawowym wariancie pod maską pracuje 2-litrowa jednostka napędowa o mocy 130 koni mechanicznych. Na liście opcji jest oczywiście „automat” i wersja mocniejsza, 170-konna (polecamy!). Standardem jest tutaj natomiast asystent bocznego wiatru - ten fakt cieszy zwłaszcza w kontekście tego konkretnego pojazdu. To krótki, zwinny kamper-van, którym możemy podróżować po autostradzie z dokładnie taką samą prędkością, jak autem osobowym. Problemem jest wysokość i silne powiewy boczne - tutaj w grę wchodzi wspomniany asystent. Ile metrów będzie liczyć nowy Burstner? Tego na razie nie wiemy. Na pewno będzie to kamper o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony.
Układ mieszkalny to klasyka. Rozsuwane, boczne drzwi, aneks kuchenny, lodówka zabudowana z przodu aneksu, duże łóżko poprzeczne z tyłu. Nie zabrakło też schowka z dużą ilością zaczepów oraz łazienki połączonej z toaletą. Zbiornik na świeżą wodę ma 100 litrów pojemności. Tylne łóżko natomiast to 190 cm długości i 145 cm szerokości. Część wypoczynkową z przodu (salon) możemy przerobić na dodatkowe miejsce do spania w rozmiarze 187x84-98 cm. Łącznie więc na pokładzie znajdziemy 4 miejsca do jazdy i spania.
Co ciekawe, to, co można znaleźć w luksusowych, dużych kamperach znalazło zastosowanie również w tym modelu. Mowa o podwójnej podłodze. Z jednej strony biegną tu wszystkie przewody instalacyjne (pojazd przeznaczony jest do użytku przez cały rok) a z drugiej mamy też dodatkową, całkiem sporą przestrzeń bagażową.Cena? Na rynku niemieckim zaczyna się od 48 690 euro.