Hobby, wbrew pozorom, to nie tylko producent przyczep kempingowych. Podczas konferencji prasowej, w trakcie której omówione zostały nowości na sezon 2019, nie zabrakło zmian i nowości właśnie w dziale kamperów. Największe z nich tyczą się kampervanów z serii Vantana.
Łącznie w sezonie 2019 Hobby oferować będzie 6 różnych modeli kamperów. Jak zawsze dostępne będą alkowy, półintegry i vany. Zgodnie z aktualnymi trendami na rynku Hobby największych zmian dokonało w ofercie kompaktowych samochodów dostawczych, czyli mówiąc krótko – kampervanów.
Linia Vantana podzielona zostanie na trzy różne linie: Vantana Ontour, Vantana De Luxe i Vantana Premium, podobnie jak w przypadku przyczep. Co to oznacza dla konsumenta? Dotychczas oferowany kampervan pozostanie w klasie Ontour. Dwie pozostałe będą się różnić od niej mnogością wyposażenia dodatkowego. Coś, co kiedyś można było kupować w dodatkowych pakietach, będzie oferowane w standardzie w klasach de luxe i premium.
Wszystko w jednym
Tak jak w przypadku przyczep, tu również będzie można zakupić kampera w pakiecie „HobbyKomplett All-Inclusive”, co oznacza pojazd gotowy do drogi już od momentu odebrania go z salonu. Klienci w jednej cenie otrzymują dodatki i akcesoria o wartości ponad 10 tysięcy euro już wliczone w cenę zakupu. Dopisek „all inclusive” oznacza m.in. markizę, system nawigacji z kamerą cofania i pokładowy system zarządzania Hobby CI-BUS z panelem sterowania TFT. Założenie jest proste: klient ma móc od razu jechać swoim kamperem, bez potrzeby montażu dodatkowych akcesoriów.
Imponująca linia modelowa
Klienci marki Hobby będą mieli do wyboru 15 różnych układów wnętrza, co w połączeniu z bogatą linią modelową tworzy aż 27 możliwych wariantów. Optima De Luxe T70 GQ i T70 HGQ uzupełniły gamę modeli półzintegrowanych. Vantana to możliwość wyboru układu np. z dwoma pojedynczymi łóżkami lub jednym, podwójnym, ulokowanym z tyłu pojazdu. W przypadku rodzinnych kamperów Siesta De Luxe mamy do wyboru trzy różne modele.
Projektanci skupili się nie na spektakularnych zmianach, ale na drobnych ulepszeniach, które poprawiają codzienny komfort użytkowania. I tak, dla przykładu, wysuwana półka na butle gazowe została udoskonalona, a drzwi wejściowe wyposażone w nowe zaczepy drzwiowe. Zoptymalizowano cyrkulację ciepłego powietrza w tylnej łazience. Najbardziej „widowiskową” zmianę zobaczymy w gamie modeli Optima De Luxe, w której całkowicie przeprojektowano tylną sekcję.
Zmiany w kamperach...
Hobby ma w swojej ofercie aż 10 różnych modeli półzintegrowanych. Dwa nowe to T70 GQ i T70 HGQ. Wyposażenie obejmuje duże łóżko typu queen-size, które przesuwa się wzdłuż, a także, w razie potrzeby, reguluje wysokość. Sama łazienka ma wydzieloną kabinę prysznicową. W przedniej części pojazdu udało się również zaprojektować naprawdę dużą część wypoczynkową. Kampery prezentują się bardzo nowocześnie, jeżeli spojrzymy na ich wygląd zewnętrzny. Charakterystyczny spojler na górnej części, ładna listwa świetlna i migające diody w technologii LED – to naprawdę może się podobać!
...i kampervanach
Kampervan Vantana, nawet w wersji Ontour, to pojazd gotowy do wyruszenia w drogię już na etapie opuszczania fabryki. Praktyczne wnętrze skrywa bocznie ulokowaną kuchnię ze zlewozmywakiem, 2-palnikową płytą grzewczą i 70-litrową lodówką kompresorową. Łóżka to oczywiście materace z tzw. zimnej pianki, a cały korpus pojazdu jest wykończony wydajną izolacją B6 wraz z pianką XPS. Bazą pozostaje Fiat Ducato.
Vantana De Luxe to już silnik o mocy 130 koni, 16-calowe alufelgi i pakiet all inclusive. 90-litrowa lodówka, srebrne wykończenie zewnętrze, zderzaki w kolorze nadwozia i pełne wyposażenie dodatkowe – tak w skrócie można zdefiniować tę odmianę vana od Hobby.
Artykuł pochodzi z numeru 4(83) 2018 Polskiego Caravaningu