Projekt lekkiej ciężarówki stworzonej do pracy w środowisku miejskim, która oferuje wiele udogodnień przywodzących skojarzenia z kamperem? Prezentowany tu koncepcyjny pojazd ma wspierać nowy styl pracy zdalnej, promując jednocześnie głębokie zanurzenie w naturze. Projekt to bardzo caravaningowy.
NOMADPro Canter bazuje na modelu 2WD Canter, lekkiej ciężarówce, która jest wykorzystywana w wielu zastosowaniach zarówno w Japonii, jak i za granicą. Od momentu wprowadzenia na rynek w 1963 roku, na całym świecie wyprodukowano ponad 4,5 miliona FUSO Canter. Podobnie jak jego poprzednik, nowy FUSO Canter jest dostępny w pięciu klasach wagowych (od 3,5 t do 8,55 t), z sześcioma rozstawami osi.
Japoński Fuso jest dziś jednym z największych producentów pojazdów użytkowych w Azji. A teraz przy wsparciu zespołu Dream Drive, tokijskiej firmy z branży caravaningowej, powstał minimalistyczny koncept, który ucieleśnia założenia dla pracujących w sposób zdalny. W założeniach wystarczy bowiem prawo jazdy kat. B.
Canter dla cyfrowych nomadów
Niezwykle zwrotny Canter 3,5 t oferuje wiele możliwości realizacji zindywidualizowanych zabudów. Prezentowana tu kontenerowa zabudowa, otwiera się na postoju niczym szwajcarski scyzoryk, by stanowić mobilne miejsce pracy. Projektanci zadbali, aby niezależnie od miejsca, w którym znajduje się samochód ciężarowy, czuć w nim było naturę. Zespół odwołał się do korzeni marki, wprowadzając do wnętrza zabudowy elementy rodzimego wzornictwa.
Pomysłodawcy czerpali z japońskiego wzornictwa, więc NOMADPro Canter posiada podłogę z drewna bambusowego z inkrustacjami z płytek. Lokalne wpływy można znaleźć w kabinie prysznicowej, gdzie znajduje się m.in. stołek kąpielowy z drewna cyprysowego i tradycyjna dla japońskich łazienek miska.W bliskości z naturą podczas pracy
Projekt NOMADPro Canter zrodził się w związku z szybkim upowszechnianiem pracy niezależnej od lokalizacji. Ma stanowić inspirację dla cyfrowych nomadów, którzy zmienili definicję tradycyjnych biur i odtąd bardzo cenią sobie elastyczności miejsca pracy. Ma promować równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, oraz wspomagać zdrowie fizyczne i psychiczne pracowników.
NOMADPro został zaprojektowany tak, aby maksymalnie wykorzystać przestrzeń, wykorzystując inteligentną konstrukcję scyzoryka szwajcarskiego, która sprawia, że miejskim profesjonalistom szybko i łatwo przychodzi przejście z trybu pracy do trybu relaksu. To stąd składany bok zabudowy kontenerowej, która otwiera się niczym taras, co zapewnia doskonałe miejsce do odpoczynku.
Dla dwojga na 4 kołach
Mając na uwadze komfortowe miejsca w kabinie ciężarówki, zabudowa ma satysfakcjonować wygodą pracy dla dwojga. Są więc dwa stanowiska z monitorami oraz wysuwany stół i ława, a gdy nadejdzie czas na… wylogowanie się z systemu - można je łatwo schować do szafek.
Wyposażenie kempingowe stanowi też elegancki blat kuchenny z orzecha włoskiego. Pod ręką jest zlew i kuchenka indukcyjna, a sprytny mechanizm drzwi harmonijkowych przekształca narożnik pokładu ciężarówki w łazienkę z prysznicem.
Gdy nadchodzi noc, składane łóżko można wysunąć ze schowka w ścianie i np. skorzystać z ambientowych świateł LED.Fot. mitsubishi-fuso.com