PREZENTACJE POJAZDÓW

miesiąc temu  19.10.2020, ~ Redakcja   

Małe, zwrotne i wygodne, czyli Rapido z serii C

Premierowo podczas ta rgów Caravan Salon 2020 w niemieckim Düsseldorfie mogliśmy zobaczyć zupełnie nową serię kompaktowych kamperów półzintegrowanych od Rapido. Francuski producent zaprezentował łącznie trzy jednostki: C55, C56 i C86, różniące się od siebie przede wszystkim długością i układem wnętrza. Nawet najd łuższy pojazd, mierzący 6,99 m, nadal można określić mianem „małego”. Jak to możliwe?

O nowościach w gamie kamperów marki Rapido mogliście już na naszych łamach przeczytać. Najciekawszą propozycją dla polskiego rynku są właśnie pojazdy małe, kompaktowe, które producent oznaczył literką C, nawiązując do angielskiego słowa „compact”. Na tle innych maszyn nowa seria wyróżnia się szerokością zewnętrzną. Ta wynosi zaledwie 2,17 m, mamy więc pewność, że naszym domem na kołach zmieścimy się wszędzie, zarówno w mieście, jak i na niepewnej wąskiej drodze. Każdy z trzech modeli wyposażony jest w panoramiczne okno Skyview – to nowość, dzięki której do wnętrza dostaje się dużo naturalnego światła, co optycznie powiększa dostępną przestrzeń. Ten nowy element to nie zwykły kawałek plastiku – okno składa się z zakrzywionego szkła laminowanego z powłoką anty-UV. Wyposażone jest również w zintegrowaną roletę przyciemniającą. Producent pomyślał nawet o ograniczeniu strat cieplnych i wyprowadził w tym miejscu dodatkowy kanał grzewczy Trumy. Nie od dziś bowiem wiadomo, że najwięcej starannie wytworzonego ciepła ucieka m.in. przez szyby. Wygląd zewnętrzny nowej serii można określić jednym słowem: harmonijny. Opływowe i estetyczne linie zewnętrzne pasują do aluminiowych dodatków. Duży napis „Rapido” kolorystycznie pasuje chociażby do bocznych naklejek, nadających zabudowie dynamizmu. Wnętrze natomiast jest niezwykle eleganckie, stonowane, ale z powiewem świeżości i nowoczesności.

Model C55
Nowa seria C składa się z trzech modeli: C55 ma 6,72 m długości, C56 – 5,99 m, a C86, największy, 6,99 m. Ten pierwszy to klasyka gatunku. Do dyspozycji otrzymujemy dwa pojedyncze łóżka z tyłu, z możliwością ich połączenia, oraz jedno, dodatkowe, które możemy stworzyć w salonie. To model idealny dla pary lub rodziny z jednym dzieckiem. Nie zabrakło miejsca na podwójną szafę z ubraniami czy duży aneks kuchenny z dwupalnikową kuchenką i przestronnym blatem roboczym. Ciekawym elementem jest łazienka. W jednym pomieszczeniu, dzięki systemowi duo’space, udało się zmieścić kabinę prysznicową i toaletę. Wszystko dzięki obrotowej ścianie, to dzięki niej możemy szybko dostosować pomieszczenie do aktualnych potrzeb.

Dorzućmy do tego kompresorową lodówkę o pojemności 90 l, duży salon z ławą w kształcie litery „L” oraz przestronny, przelotowy garaż. Wszystko to składa się na małego kampera dla pary, wyposażonego we wszystko, czego od takiego pojazdu wymagamy.

Model C56
Niezwykle ciekawie prezentuje się C56, który wpisuje się w wąską grupę kamperów poniżej 6 m, a takowe ciężko dobrze zagospodarować. Tutaj udało się stworzyć łóżko francuskie dla 2 osób i kabinę prysznicową wraz z toaletą tuż obok. Miejsca tam nie zabraknie nawet dla wysokiej osoby (sprawdzaliśmy podczas targów na przykładzie osoby mierzącej 185 cm – problemów brak). Salon też możemy przekształcić w zapasowe miejsce dla trzeciej osoby. Zmniejszyła się przestrzeń robocza w kuchni, ale reszta, czyli osobna szafa czy duży garaż, pozostała bez zmian. To kompaktowa półintegra, która oferuje więcej miejsca aniżeli kampervan, sama pozostając małą i zwrotną.

Model C86
Ostatni układ wyróżnia się przede wszystkim sypialnią z tyłu. Łóżko typu queen size ma aż 140 cm szerokości i 196 cm długości. Każda z podróżujących osób ma dostęp do swoich szaf, zlokalizowanych po prawej i lewej stronie łóżka. Dzięki odpowiedniej długości pojazdu (6,99 m) udało się odseparować kabinę prysznicową od toalety i umywalki. Powiększyła się też lodówka (do 133 l). Ciekawie prezentuje się podstawowe wyposażenie, do którego należą m.in. składany stół ułatwiający komunikację szoferka – zabudowa, elektryczny stopień wejściowy czy system ogrzewania Truma Combi w wersji diesel z systemem CP Plus. Producent chwali takie rozwiązanie i wskazuje chociażby większą autonomię w porównaniu do systemów opartych na gazie z butli.

Dystrybutor: mCamp

Artykuł pochodzi z numeru 5(96) 2020 Polskiego Caravaningu

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 3

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ wbobowski 1 miesiąc temu Oglądałem Rapido C86 w Camper Show w Poznaniu br.. W powyższym opisie brakuje informacji (dla mnie b. istotnej), że łóżko tylne queen ma funkcję easy bed, czyli opuszczane lub podnoszone w razie konieczności chowania np. rowerów do bagażnika.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony