artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac
Luksusowe kampery Morelo już w Polsce

Luksusowe kampery Morelo już w Polsce

Czas czytania 5 minut

I to nie tylko w wydrukowanych katalogach czy cennikach. Model Loft 79 L pojawił się na placu autoryzowanego dealera tej marki w naszym kraju, firmy CamelCamp. To niezwykle piękna maszyna, swoisty apartament na kołach wyposażony we wszystko, co tylko może uprzyjemnić całoroczne podróżowanie.

Marka Morelo to dość ciekawy przypadek w świecie caravaningu. Firma w ciągu zaledwie 10 lat zdobyła status producenta kamperów typu premium, które każdego roku znajdują nabywców w całej Europie. Nawet ktoś, kto do tej pory nie miał do czynienia z caravaningiem, wie, czym marka Morelo jest i jakie kampery ma w ofercie. No właśnie, jakie? Przede wszystkim piękne!


Producentów kamperów za 2-3 (i więcej) miliony złotych mamy wielu, ale to właśnie Morelo przyciąga wzrok najskuteczniej. Piękne linie, nowoczesna kolorystyka, detale, które wpisują się w aktualne trendy (duży znaczek na czarnym grillu – perfekcja). To powoduje, że nawet modele z serii Home, a więc te najmniejsze, są bardziej aniżeli tylko ładne.


Przejdźmy do konkretów. Na placu firmy CamelCamp pojawił się pojazd należący do serii Loft. Jego bazą jest Iveco Daily z 3-litrową jednostką napędową o mocy 180 koni mechanicznych. To zawodnik dużych rozmiarów. Kampery mają aż 2,4 m szerokości i od 7,74 do 9,04 m długości. Wysokość: prawie 3,4 m. Nie obędzie się bez prawa jazdy kategorii C – dmc pojazdu sięga nawet 7,5 t. Dlaczego aż tyle? Przyczyn jest kilka. Wymiary to jedno, a jakość wykończenia wnętrza – drugie. Tu nie ma mowy o stosowaniu lekkich, delikatnych materiałów. Dominują porządne drewno i skóra. Wystarczy spojrzeć chociażby na blaty czy fronty meblowe. Swoje ważą też przeróżne rozwiązania techniczne, o których za chwilę.

ReklamaLuksusowe kampery Morelo już w Polsce 1
Loft 79 L to jednostka przeznaczona dla pary. Z tyłu znajdziemy przestronną sypialnię z dwoma pojedynczymi łóżkami. Są one ze sobą połączone, ale sprytnie zlokalizowane wejście powoduje, że z każdego z nich możemy bezproblemowo przejść do pozostałej części zabudowy bez przeszkadzania drugiej osobie. Kabina prysznicowa przypomina domową. Szkło? Oczywiście – żadnych tanich plastików. Nie ma się też co martwić o wodę – zbiorniki mają odpowiednio po 300 (czysta) i 200 l (szara) pojemności. Za ogrzewanie odpowiedzialne są dwa systemy: gazowy (5,8 kW mocy grzewczej) i elektryczny (3 kW). O nadmuchu wysuszającym powietrze nie ma mowy. W całym kamperze znajdziemy grzejniki, które wyprowadzone są nie tylko do garażu, ale nawet na... przednią szybę. Działa to niczym specjalna kurtyna, która chroni wnętrze przed wnikaniem zimna i zapobiega zaparowywaniu dużej szyby z przodu. Nawet bez żaluzji możemy konsumować widok i nie bać się o nieprzyjemny chłód. Dodatkowy grzejnik służący jako suszarka do ręczników znajdziemy w łazience. Próżno szukać takich rozwiązań w mniejszych kamperach.


Idąc w głąb pojazdu, znajdziemy szafę na ubrania i pełnowymiarowy aneks kuchenny. 177-litrowa lodówka to norma, ale piekarnik lub dwukomorowy zlew już taką oczywistością nie jest. Szafki, szafeczki i schowki – w nich znajdziemy wszystko, co jest nam potrzebne podczas nawet wielomiesięcznej podróży. Przechodząc po kamperze, nie zapominajmy o dostępnej przestrzeni. Apartament na kołach – to dobre określenie warte powtórzenia.
Luksusowe kampery Morelo już w Polsce 2

ReklamaLuksusowe kampery Morelo już w Polsce 3
Morelo to wiele rzeczy, których na pierwszy rzut oka nie widać. Samo podwozie już w standardzie doposażone jest w podpory stabilizujące. Dzięki odpowiedniej konstrukcji podłoga w salonie jest zupełnie płaska. Opcjonalnie możemy dorzucić 8-biegową, automatyczną skrzynię biegów ZF. Podłoga jest nie tylko ładna, ale też łatwo się ją czyści. Podgrzewana? Nie inaczej. Zbiorniki są izolowane i ogrzewane. Wszystkie konstrukcje, czy to dachu, czy np. ścian, są określane jako „premium”. Zastosowane materiały i technologia powodują, że nie ma mowy o tak zwanych „zimnych mostkach”. Dodatki w postaci aluminium zapewniają stabilność oraz ciszę podczas jazdy i codziennego użytkowania.


Na dachu zainstalowano wysoko wydajne moduły elektryczne, ładujące akumulator litowo-jonowy o pojemności 160 Ah. Opcjonalnie możemy je połączyć w kilka sztuk. Gdyby tego było mało, pełną niezależność energetyczną uzyskamy dzięki generatorowi benzynowemu marki Dometic o mocy 2,6 kW. Co ciekawe, Morelo zwraca również baczną uwagę na bezpieczeństwo. Chwali się inteligentnym systemem sprężyn i amortyzacji oraz specjalnymi belkami, które łagodzą skutki ewentualnego wypadku. To element, o którym w kontekście caravaningu się nie wspomina.
Krótko mówiąc, jeżeli szukacie pojazdu całorocznego, niezależnego, dającego niesamowity komfort przy zachowaniu pełnej mobilności, wybierzcie Morelo. Od teraz modele tego producenta wreszcie można zobaczyć w Polsce. Koniecznie odwiedźcie poznańską siedzibę firmy CamelCamp!

Dystrybutor: CamelCamp

Artykuł pochodzi z numeru 6 (97) 2020 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator03.02.2021
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News