Główna sypialnia w tyle bywa zwykle największa. Na czas rodzinnych podróży kamperem to miejsce rodziców. Kamper Profila T 696 EB ze stajni Eura Mobil ma inaczej. Najdłuższe posłanie powstaje tam, gdzie strefa dzienna z aneksem kuchennym i łazienką. I wejście do zabudowy.
Niemiecka marka należąca do grupy Trigano rozszerza swoją i tak już pokaźną gamę modeli Profila o dwa nowe na bazie Mercedesa Sprintera. Eura Mobil wprowadził je do oferty na początku 2022 r. Oba mają 712 cm długości. Ich mało zapadająca w pamięć nazwa oznacza półintegrę (z niem. Teilintegriert) i aranż sypialni głównej w postaci 2 pojedynczych tapczanów (z niem. Einzel Bett). Różnica dotyczy wymiarów materacy. T 676 EB ma 2-metrowe, natomiast w prezentowanym modelu sypialnia jest o numer mniejsza. T 696 EB ma w tyle 2 krótsze łóżka (190 cm i 185 cm). Zaoszczędzone w ten sposób centymetry pozwoliły zaprojektować narożną kuchnię. Ergonomicznie wygięty blat w kuchni tworzy płynne przejście do części dziennej, co powoduje, że pojazd sprawia wrażenie wyjątkowo przestronnego. Taka propozycja to także większa, bo 140-litrowa lodówka.
Siedziska 2-osobowej kanapy wokół stołu uzupełniają obrotowe fotele w szoferce i pojedynczy element ławki za przednim siedzeniem pasażera. Za stołem zasiądzie więc 5 osób. To kamper dla 4-osobowej załogi – tyle ma homologowanych foteli, warto też podkreślić, że roślejsze osoby wygodnie wyśpią się na rozkładanej kanapie. Ta ma szerokość 115 cm i w szybko przekształca się w sypialnię o długości 200 cm, to cenna informacja mając na uwadze wspomniane tapczany w tyle zabudowy. Prezentowany model to obietnica dużej swobody ruchów także w łazience z obrotową umywalką i zintegrowaną kabiną prysznicową. Przy tym wszystkim inżynierom udało się wykroić bardzo przestronny luk bagażowy.
Kamper Profila T 696 EB to gwarancja komfortu jazdy za sprawą obniżonej ramy AL-KO i zimowego caravaningu. To akurat zasługa podwójnej podłogi (z rdzeniem sandwicza o grubości 38 mm) o wysokości 19,5 cm, która oferuje nie tylko więcej miejsca do przechowywania, ale właśnie znakomite właściwości izolacyjne zabudowy, co w połączeniu z ogrzewaniem wodnym Alde i elektrycznie sterowanym zaworem spustowym wody szarej czyni pojazd całorocznym domem na kołach klasy premium. Świadczą o tym użyte materiały, by wspomnieć aluminiową ramę, na której osadzono sklejane poszycie GRP. To jest całkowicie odporne na gradobicie. Specjaliści z Eura Mobil są na tyle pewni opracowanej technologii, że udzielają aż 10-letniej gwarancji na szczelność zabudowy kempingowej.Ponad 7-metrowy pojazd w stanie gotowym do jazdy waży 2995 kg, co przy 140-litrowym zbiorniku wody czystej zatankowanym na czas jazdy do poziomu 25 l oznacza 0,5 t ładowności – przy założeniu, że interesuje nas homologowany w klasie do 3,5 t dmc. A że bazę stanowi Mercedes Sprinter, to równie dobrze może być 4,5-tonowym.
Dystrybutor: ACK Benimar Polska kampery.ack.com.pl
Fot. ACK Benimar Polska
Kampery Eura Mobil Profila T w serwisie ACK.
Artykuł pochodzi z numeru 2 (104) 2022 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.