artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord caravanssalon mtp ZLOT 06.07-23.10 Sebastian
Codzienny pojazd o lifestylowym charakterze. W sam raz do aktywnego spędzania wolnego czasu – taki jest Dunkan 495
Codzienny pojazd o lifestylowym charakterze. W sam raz do aktywnego spędzania wolnego czasu – taki jest Dunkan 495

Kim jest tajemniczy Dunkan Karmann-Mobil Dunkan 495

W segmencie kampervanów najbardziej kompaktową propozycją ze stajni Karmann-Mobil jest Dunkan 495. Ford Transit Custom zaaranżowany na weekendowy dom na kołach to nadal 5-osobowy minivan, tyle że pod unoszonym dachem typu pop-up cieszy drugą sypialnią. A wyposażenie kempingowe wcale nie ustępuje większym modelom.

Do tej pory marka Karmann-Mobil oferowała kampervany bazujące na większych furgonach, np. na Fiacie Ducato. Niemieccy inżynierowie wzięli więc na warsztat Forda Transita Custom, proponując dwie wariacje kempingowe na jego temat. Każda bazuje na innym rozstawie osi – 3300 mm dla Dunkana 535 i 2933 mm dla Dunkana 495. Cyfrowe oznaczenia obu modeli to jednocześnie orientacyjne wymiary długości pojazdów w centymetrach.

Porównanie modeli Karmann-Mobil w serwisie ACK.

W krótszym nadwoziu i zdecydowanie bardziej weekendowym wydaniu możemy liczyć na większą elastyczność, gdy mowa o użytkowym charakterze seryjnego pojazdu. Poza zabudową kempingową lewej ściany kubatura za przednimi fotelami w kabinie nadal może być pakowną furgonetką! A to za sprawą 3-osobowej kanapy, która jest w pełni przesuwna (a też oczywiście demontowalna) i to na całej długości zabudowy, co pozwala swobodnie komponować strefę bagażową i nie rezygnować z wypoczynkowej. A ta jest pokaźna, gdy mieć na uwadze wnętrze o szerokości 1775 mm. Co prawda brak tu, tj. we wnętrzu pojazdu, strefy mokrej, ale rekompensuje to przyłącze do prysznica zewnętrznego dostępne po otwarciu dwuskrzydłowych drzwi w tyle. I praktycznie tym różni się dłuższa odmiana, w której udało się wygospodarować miejsce na minikabinę prysznicową i toaletę w tylnej części nadwozia.

ReklamaŚródtekstowy Dethleffs 21.09-02.10 Sebastian
Przewagą modelu 495 jest oczywiście niespełna 5-metrowe nadwozie, które zabierze w podróż 5-osobową załogę, a parkowanie w mieście będzie o wiele łatwiejsze. Gotowy do drogi waży nieco poniżej 2,5 t, a sprawnie poradzi sobie z przyczepą o masie maksymalnej 2500 kg. Na czas caravaningu korzystamy w pełni z wnętrza, które za sprawą dachu typu pop-up gwarantuje wysokość do swobodnego poruszania się. Wyposażenie kempingowe to 2-palnikowa kuchenka (zasilana z butli 2,75 kg), zlewozmywak (50 czystej i 30 l szarej wody) i 42-litrowa chłodziarka z zamrażalnikiem. Do dyspozycji i zawsze pod ręką liczne gniazda (3 × 230 V, 4 × 12 V, 4 × USB). Funkcjonalności dodaje oświetlenie ambientowe. Do tego dochodzi wyposażenie samochodowe z wieloma funkcjami bezpieczeństwa i łączności, które w niczym nie ustępują samochodom klasy wyższej.
Na postoju po obróceniu kapitańskich foteli przednich można w komplecie załogi zasiąść do posiłku lub korzystać ze strefy pod markizą, by na czas snu udać się do drugiej sypialni. Prócz przyłącza kempingowego 230 V standardem jest ogrzewanie postojowe (Truma Combi 2).

Dystrybutorzy: ACK Benimar Polska, Camel Camp
kampery.ack.com.pl

Artykuł pochodzi z numeru 5 (102) 2021 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator13.04.20220 zdjęć 4