Kilka dni temu caravaningowe grupy w mediach społecznościowych obiegł post firmy „Centrum Campingowe”. Na zdjęciach mogliśmy zobaczyć luksusowego kampera marki Concorde przygotowanego do wydania dla klienta. Skontaktowaliśmy się z dealerem, który w rozmowie telefonicznej stwierdził, że zainteresowanie tego typu pojazdami jest ogromne. „W tym roku sprzedaliśmy już pięć sztuk, ostatni, przygotowany na sezon 2022, czeka na swojego właściciela”.
Concorde to marka-legenda. Na rynku istnieje od przeszło 40 lat produkując kampery z najwyższej, możliwej półki. Wszystkie rozwiązania technologiczne, materiały a nawet samochody-bazy są tutaj „premium” w dosłownym znaczeniu tego słowa. W ofercie niemieckiego producenta znajdziemy aż 12 różnych modeli. W Polsce największym zainteresowaniem cieszą się „Charisma” oraz „Centurion”. Ten ostatni ma nawet garaż na mały samochód w tylnej części, jest zbudowany na bazie Mercedesa i na stronie internetowej producenta jest sygnowany hasłem „A mobile dream castle”.
Łukasz Chlebny, właściciel „Centrum Campingowego” tłumaczy, że każdy ze sprzedanych modeli Concorde’a w Polsce był doposażony „na maksa”.
Wszystkie pojazdy zostają w Polsce. Ich właściciele to świadomi fani turystyki caravaningowej nierzadko zaczynający od przyczep kempingowych.Cena bazowa modeli, które sprzedaliśmy startuje mniej więcej z pułapu 1,5-1,6 mln złotych. Ostateczne kwoty na fakturach przekraczają poziom nawet 2,5 mln. Kampery posiadają wszystko, dosłownie: zmywarki, klimatyzacje, prawdziwe „elektrownie” kosztujące nierzadko prawie 100 tysięcy złotych. Samo zawieszenie pneumatyczne, działające w pełni automatycznie, to również wydatek rzędu 100 tysięcy.
Większość z nich podróżuje od lat. Jeden z ostatnich klientów kupił u mnie przyczepę kempingową dwa lata temu. W międzyczasie zakosztował też kampera - wynajął go w Stanach Zjednoczonych. Dziś „dojrzał” do decyzji i kupił własny dom na kołach z najwyższej, możliwej półki.
Nasz rozmówca dodaje, że te pojazdy, które są dziś wydawane zostały zamówione wiele miesięcy temu. Czas oczekiwania na nowego kampera klasy premium jest bardzo długi.
Te, które sprzedaliśmy bazują na Iveco i tym samym ich dostępność jest lepsza. Gorzej jest z Mercedesami. Te, które widzicie na zdjęciach zostały zamówione przed wakacjami, ale w… 2020 roku. Wszystko na 2022 zostało sprzedane, ostatnia sztuka czeka na swojego właściciela. Teraz nasze zamówienia sięgają już 2023 a nawet 2024 roku.