artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - wyprawa
Fotele samochodowe z trybem do snu

Fotele samochodowe z trybem do snu

Czas czytania 3 minuty

Fotele z możliwością rozłożenia do snu? Każdy dom na kołach sypialnię w standardzie ma. A gdy pojazdem bazowym kampera ma być Mercedes-Benz, to wizjonerski model Vision V obiecuje możliwość całkowitego rozłożenia siedzeń do pozycji leżącej.

Pojedyncze fotele i kanapy pełniące rolę nie tylko siedzisk, ale właśnie miejsc do spania, są wybitnie pożądane przez fanów kampervanów. Mercedes-Benz od lat utożsamiany jest z najwyższą jakością i pierwszorzędnym komfortem podróży. Jak może wyglądać kolejna generacja luksusowego modelu w segmencie MPV (Multi-Purpose Vehicle)?

Podczas światowej premiery w Szanghaju zaprezentowano wizjonerski model Vision V, a kilka dni temu pokazano prototyp podczas Monterey Car Week. To jedna z najbardziej prestiżowych imprez motoryzacyjnych w USA, a w zasadzie cykl aukcji, spotkań, pokazów i konkursów motoryzacyjnych organizowanych w najbardziej ekskluzywnych obiektach zlokalizowanych na obszarze całego Półwyspu Monterey w Kalifornii. 

Co dziś wiemy o Vision V? Koncept Mercedesa jawi się niczym prywatny odrzutowiec na kołach. Ma duży rozstaw kół (3530 mm) i nadwozie o długości 5,5 metrów. Powstał na innowacyjnej platformie VAN.EA (Van Electric Architecture), która od 2026 roku stanie się podstawą elektrycznych vanów nowej generacji.

Synonimem luksusu ma być przesuwana szklana ściana oddzielająca „Prywatny Salon” od szoferki. Szkło można w dowolnej chwili przyciemnić. Albo wprowadzić w tryb Work, by stanowiło ekran komputera w mobilnym biurze na 4 kołach.

ReklamaFotele samochodowe z trybem do snu  1
Pasażerowie wchodzą do wnętrza przez duże, automatycznie otwierane drzwi. Ta salonka jest obszerna, bo nadwozie pojazdu ma dokładnie 210 cm szerokości i 189,2 cm wysokości. Otwarta przestrzeń inspirowana salonem koncentruje się na niezrównanym komforcie i wyrafinowaniu – to akurat zasługa obić z białej skóry Nappa oraz wykończeń z drewna orzechowego. Spore wrażenia robią siedzenia. Przypominają eleganckie fotele wypoczynkowe, bo ich stelaż to polerowane aluminium, ale zamiast tradycyjnej tapicerki mamy konstrukcją z elastycznymi, rurowymi poduszkami. Siedzenia te są regulowane elektrycznie, co zapewnia doskonałą ergonomię. Można je nawet całkowicie rozłożyć do pozycji leżącej, a to pozwala na relaks podczas podróży i jest obietnicą snu na postoju. To właśnie tryb „leżący” ma być synonimem nowego luksusu na czterech kołach spod znaku Gwiazdy. 

Czy tak będzie wyglądał model, który trafi do produkcji seryjnej? Jeśli ma spełniać oczekiwania fanów caravaningu, to na pewno przydadzą się ogniwa fotowoltaiczne, które wkomponowano w poszycie dachowe  Vision V. Prezentowany koncept ma 168-ogniw i jak twierdzi producent są w stanie wygenerować łącznie 539 watów energii w ciągu jednego dnia, w ujęciu średniorocznym, taki dach wygeneruje od 2,08 kWh do 3,44 kWh. Wszystko zależy od nasłonecznienia, tj. miejsca, w którym użytkowany będzie pojazd.

Fot. Mercedes-Benz


Michał Żak22.08.2025 zdjęć 4
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News