Fiat Ducato to najpopularniejsza, wręcz dominująca baza pod przeróżne pojazdy kempingowe. W ostatnim czasie włoski producent jednak nieco przysnął czego efektem były statystki pokazujące szybki wzrost popularności Forda i Mercedesa. Na oddanie rynku bez walki nie liczyliśmy, więc czas najwyższy na prezentację Fiata Ducato MY2020 z nowymi, mocniejszymi silnikami i…. automatyczną skrzynią biegów z „prawdziwego zdarzenia”.
Fiat Ducato X290 z roku modelowego 2020 rozpoznamy m.in. po czarnych ramkach wokół reflektorów. Facelifting jest delikatny, ale udany. Najważniejsze zmiany dojrzymy jednak pod maską.
Bazowa, 2-litrowa jednostka zostanie zastąpiona przez konstrukcję 2.3 MultiJet 2, która będzie oferować 120 KM mocy i 320 Nm dostępnych przy 1400 obr./min (5 KM i 30 Nm więcej niż poprzednik). Kolejna odmiana to 2.3 MultiJet 2 o mocy 140 KM i 350 Nm. Tutaj możemy zamówić już nowy, 9-stopniowy automat. Najmocniejszą wersją będzie silnik 180-konny mający 400 Nm (z automatyczną skrzynią biegów - nawet 450 Nm).
Inżynierowie zmienili w konstrukcji jednostki m.in. turbosprężarkę, system Start&Stop, dołożyli „inteligentną” pompę paliwa czy elektroniczne zarządzanie pracą alternatora.
Najważniejszą nowością jest jednak wspominana wielokrotnie automatyczna skrzynia biegów. Wreszcie Fiat Ducato zyska skrzynię, której nie będzie musiał się wstydzić. Montowany do tej pory „półautomat” to, naszym zdaniem, jedno z najgorszych rozwiązań dostępnych na rynku. Skrzynie Forda lub Mercedesa są zdecydowanie lepsze, szybsze, wydajniejsze.
Z dziennikarskiego obowiązku wspomnijmy jeszcze o dostępnym silniku elektrycznym oraz 3-litrowej jednostce na sprężony gaz ziemny (CNG) o mocy 136 koni. Być może ta ostatnia opcja wkrótce będzie popularna i w kamperach ze względu na coraz szersze zakazy dot. silników wysokoprężnych.Nowości poprawiające komfort
Dotychczasowy Fiat Ducato wyglądał blado na tle swoich konkurentów jeżeli mówimy o dodatkowym wyposażeniu samej szoferki. Wersja MY2020 to już m.in. asystent martwego pola (z czujnikami w tylnym zderzaku), Rear Cross Path (identyfikuje pojazdy zbliżające się z boku gdy pojazd porusza się do tyłu), Full Brake Control (automatyczne hamowanie) czy Lane Departure Warning System (ostrzega o opuszczeniu zajmowanego pasa ruchu). Opcją będzie też system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym.