ID.Buzz, czyli elektryczna wariacja klasycznego Volkswagena Transportera będzie dostępna w salonach od września 2022 roku. Cena? Startuje od 53.900 euro. Elektryczna wersja kampera zbudowanego na tym podwoziu zadebiutuje w 2025 roku.
Czy elektryfikacja motoryzacji to jej przyszłość? Dziś ciężko odpowiedzieć na to pytanie, ale producentom silników coraz ciężej spełnić nowe normy emisji spalin. Baterie pod podłogą wydają się być jedyną, mocno reklamowaną opcją.
Tym torem podąża Volkswagen, który już kilka lat temu zapowiedział stworzenie ID.Buzz’a. To nic innego jak elektryczna wersja Volkswagena Transportera, ale trzeba przyznać, że po oryginalnym pojeździe zostało niewiele. Zupełnie nowy design i kilka wersji do wyboru (ID.Buzz - auto osobowe, ID.Buzz Cargo - lekki samochód dostawczy, ID.Buzz California - elektryczny kamper) to cechy charakterystyczne. W standardowej cenie otrzymujemy reflektory LED i pasek LED w środku - całość przypomina inne modele elektrycznych samochodów Volkswagena. Sam ID.Buzz to 4,71 m długości i rozstaw osi 2,99 m. Ma 1,94 m wysokości i 1,98 m szerokości (bez lusterek bocznych). Przypomina więc najnowszego VW T6.1. Promień skrętu: 11 metrów.
Samochód można zamówić w łącznie 11 wariantach kolorystycznych. Zwrócimy na pewno szczególną uwagę na felgi, które mogą mieć nawet 21 cali.
Co w środku? Modułowy zestaw informacyjno-rozrywkowy (MIB) z wyświetlaczem o przekątnej 5,3 cala. Ekran dotykowy sterujący pojazdem - 10 cali (na liście opcji nawet 12-cali „Discover Pro”). Wszystkie usługi są on-line, bezproblemowo połączymy całość ze smartfonem. Skrzynia biegów ogranicza się do dźwigni w kolumnie kierownicy - łącznie do dyspozycji mamy 3 przełożenia. Ilość foteli: pięć. Te w najwyższym wariancie mają regulację elektryczną i posiadają funkcje pamięci i masażu.
W ID.Buzz nie znajdziemy skóry. Producent wykorzystuje syntetyczne materiały z recyklingu.Przejdźmy do meritum, czyli napędu. Gniazdo ładowania znajduje się przy błotniku od strony kierowcy. Wszystkie baterie zostały zamontowane w podłodze. ID.Buzz napędza zestaw złożony z akumulatorów o pojemności 82 kWh co ma zapewnić 500 kilometrów zasięgu. Maksymalna moc silnika to 150 kW i 310 Nm momentu obrotowego. Uwaga - prędkość jest ograniczona do 145 kilometrów na godzinę. Czas ładowania zależy od użytej ładowarki, ale przy prądzie stałym uzupełnimy energię od 5 do 80 procent w ciągu 30 minut. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu to 3000 kilogramów przy 650 kg ładowności.