Nie da się ukryć, że podróż elektrycznym kamperem to nie lada wyzwanie. Zwłaszcza dalsza, o której bez przygotowanej zawczasu strategii ładowania nie ma nawet co myśleć. Tymczasem producenci pojazdów coraz chętniej prezentują zasilane bateriami trakcyjnymi domy na kołach. W samym tylko lipcu pisaliśmy już o dwóch tego typu pojazdach, a oto kolejny – Peugeot e-Rifter Vanderer.
Kamper powstał w oparciu o wersję L2, czyli o 35 cm dłuższą od wersji L1. Ten 4,75-metrowy pojazd zapewnia cztery miejsca do spania – dwie na rozkładanej kanapie i dwie w podnoszonym dachu. Za konwersję odpowiada niemiecka firma Vanderer, która wyposażyła e-Riftera w rozkładany poza obrys pojazdu aneks kuchenny z szafkami, kuchenką gazową lub indukcyjną i zlewem. Nie zabrakło 16-litrowej chłodziarko-zamrażarki.
e-Rifter zasilany jest akumulatorem o pojemności 50 kWh, co wystarczy na pokonanie do 270 km na jednym ładowaniu. Do 80% baterii można odzyskać na stacji szybkiego ładowania, co trwa około 30 minut. Około 30 godzin zajmie nam to, gdy zechcemy skorzystać ze standardowego gniazdka domowego.
Peugeot e-Rifter Vanderer jest już dostępny w sprzedaży w Niemczech, a jego koszt to 65 480 euro.