No właśnie - dlaczego? Przedstawiciele firmy BusKamper.pl twierdzą, że tradycyjny kamper ma kilka wad, które ograniczają użycie tego typu pojazdów. W związku z tym proponują zupełnie inne rozwiązanie - zabudowę busów osobowych na kampery. Jak to wygląda?
Standardowym kamperem nie zaparkujemy w mieście - mówią przedstawiciele BusKamper.pl. Najczęściej są kierowane na specjalne parkingi albo kempingi poza granicami miast.
Dlatego każdy użytkownik kampera wiezie z tyłu rowery albo skuter. W ten sposób dostaje się do centrum i zwiedza okolicę. Trochę to niewygodne.
Sprawa druga to „osiągi” kamperów:
Tradycyjne kampery są też na ogół wolne i ociężałe. Służą do tego aby zajechać, rozstawić się i wrócić. Poza sezonem są raczej nieużyteczne. Nie bardzo wyobrażam sobie aby można było nimi pojechać w ciągu roku np. do miasta, na zakupy czy do pracy.
Rozwiązanie? Wybrać bus osobowy i „przerobić” go na kamper. Jakie są zalety takiego rozwiązania?
Jakie auto wybrać do takiej zabudowy? BusKamper.pl wymienia trzy modele: Renault Traffic, Opel Vivaro oraz Nissan Primastar. Argumenty „za” to mnogość części zamiennych i niezbyt wygórowane ceny zakupu.
W stosunku do konkurencji są przestronniejsze, ciche wewnątrz i niewiele palą (z silnikiem CDTI 2l ok.7-8l/100km) Auta zaprojektowano na bardzo duże przebiegi. Prawidłowo użytkowane przejeżdżają bez problemu 500 a nawet 700 tys km.
W przykładowej wersji podstawowej zabudowy „Voyage” znajdziemy m.in. izolację całego wnętrza, obrotowe fotele, niezależną instalację elektryczną, gazową i ogrzewanie postojowe. Znajdzie się również miejsce na lodówkę, kuchenkę gzową, solidną zabudowę meblową, stół, kanapę a nawet toaletę jachtową. Łącznie jest to 15 różnych podpunktów z możliwością rozbudowy o zestaw opcji dodatkowych.
Szczegóły tego rozwiązania można znaleźć na stronie BusKamper.pl