artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - bookingcamper
Debiutuje E-Tourneo Custom

Debiutuje E-Tourneo Custom

Ford Pro przedstawił dzisiaj całkowicie nowy model E-Tourneo Custom – najbardziej zaawansowanego przedstawiciela pojazdów wielozadaniowych Tourneo nowej generacji i wyposażonego w zaawansowany, całkowicie elektryczny układ napędowy. Nowa gama pojazdów będzie produkowana w Kocaeli w Turcji, a dostawy do europejskich klientów planowane są od połowy 2023 roku.

E-Tourneo Custom, to flagowy model Tourneo nowej generacji, zbudowany na nowej platformie poprawiającej osiągi, kulturę jazdy i przestrzeń, co czyni samochód atrakcyjnym zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Całkowicie elektryczny układ napędowy oferuje zasięg do 370 km i szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 125 kW. Oferta Tourneo Custom obejmuje również opcje z układem napędowym PHEV oraz z napędem na wszystkie koła i silnikiem Diesla. Pakiet wyposażenia obejmuje swobodną regulację położenia tylnych siedzeń montowanych na szynach, elektrycznie sterowane drzwi boczne, w szczególny sposób pochylaną kierownicę i system audio B&O, wersja elektryczna zapewnia też zasilanie odbiorników energii elektrycznej o mocy łącznej do 2,3 kW.

Wielofunkcyjny E-Tourneo Custom oferujący dużo przestrzeni

Nowy model, oferujący przestronne wnętrze dla maksymalnie ośmiu osób, wchodzi na rynek z pełnym pakietem wyposażenia premium, m.in. elastycznie regulowanymi tylnymi siedzeniami montowanymi na szynach, drzwiami bocznymi obsługiwanymi bez użycia rąk, systemem audio B&O, cyfrowymi kartami dostępu, a także panoramicznym szklanym dachem.

ReklamaSródtekstowy YT PC
Poziom komfortu rośnie jeszcze wyraźniej dzięki doskonałemu dopracowaniu szczegółów i dynamice pojazdu zapewnianej przez konstrukcję pojazdu nowej generacji. Ciszę na pokładzie zapewnia napęd elektryczny, natomiast nowe standardy komfortu jazdy i stabilność, to zasługa udoskonalonej architektury podwozia z niezależnym zawieszeniem tylnym.

- Niezależnie od tego, czy chodzi o aktywne spędzanie czasu na rodzinnej weekendowej wycieczce, czy o przewiezienie „z klasą”, w komforcie szefostwa firmy na lotnisko, w pełni elektryczny układ napędowy E-Tourneo Custom, zaawansowana łączność, najnowocześniejszy design i nowa luksusowa atmosfera sprawiają, że ten samochód, to wybór nie budzący wątpliwości - powiedział Hans Schep, dyrektor generalny, Ford Pro, Europe.

W ramach najbardziej wszechstronnej gamy Tourneo Custom w historii, klienci mogą również wybrać całkowicie nową wersję Plug-In Hybrid (PHEV) do zastosowań, w których wymagana jest maksymalna elastyczność. 3 Ponadto, nowy model można otrzymać z silnikiem wysokoprężnym Ford EcoBlue najnowszej generacji, dostępnym z nową, bardzo sprawną ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz – po raz pierwszy – inteligentnym systemem napędu na cztery koła.

Parametry pracy samochodu elektrycznego

E-Tourneo Custom, napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 160 kW i wykorzystujący technologię ogniw akumulatorowych o wysokiej gęstości, zastosowaną w pickupie Ford F-150 Lightning i w jego akumulatorze o użytecznej pojemności 74 kWh, zapewni swoim nabywcom wyjątkowe osiągi i wyjątkową kulturę jazdy.

ReklamaSródtekstowy 2 Ubezpieczenia zadzwon
Pokładowa trójfazowa ładowarka prądu zmiennego o mocy 11 kW jest w stanie w pełni naładować akumulator w czasie krótszym niż osiem godzin, a ładowanie przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 125 kW w zakresie 15-80 procent trwa około 41 minut. 6 Profil pracy systemu ładowania E-Tourneo Custom pozwala na szczególnie szybkie ładowanie w jego początkowej fazie, aby umożliwić szybkie uzupełnienie energii w akumulatorze. W testach laboratoryjnych użycie szybkiej ładowarki 125 kW prądu stałego zwiększało zasięg o prawie 38 km w ciągu zaledwie pięciu minut. 6

Z przyczepą o masie 2 ton

E-Tourneo Custom dysponuje maksymalnym uciągiem przyczepy o masie 2000 kg oraz dużą ładownością, pomagając właścicielom spędzającym aktywnie czas w plenerze łatwo przewozić przyjaciół, rodzinę i sprzęt sportowy, a przedsiębiorcom sprawnie transportować pracowników, klientów i ich bagaż.

Funkcja Pro Power Onboard pozwala użytkownikom na pełne wykorzystanie potencjału zelektryfikowanych wariantów Tourneo Custom, dostarczając energię elektryczną o mocy do 2,3 kW przez gniazda umieszczone z przodu kabiny, co jest rozwiązaniem wręcz idealnym, gdy trzeba zasilić urządzenia cyfrowe, elektronarzędzia lub sprzęt sportowy i kempingowy w warunkach braku dostępu do sieci elektrycznej.

Walory praktyczne w każdej wersji pojazdu

Wzbogacone wyposażenie wnętrza wyróżnia się nowym, elastycznym systemem siedzeń, montowanych na prowadnicach w drugim i trzecim rzędzie, co pozwala na podniesienie możliwości adaptacji kabiny do potrzeb przewozu zarówno pasażerów, jak i bagażu. Siedzenia umieszczone na prowadnicach umożliwiają przesuwanie ich do przodu lub do tyłu wzdłuż karbowanych szyn osadzonych w podłodze tylnej części kabiny lub na całkowite wymontowanie siedzeń, zależnie od potrzeb. Trzy fotele w drugim rzędzie można przesuwać niezależnie od siebie, natomiast trzeci rząd siedzeń jest dzielony na podwójny i pojedynczy fotel.

Elektrycznie sterowane przesuwne drzwi boczne są również wyposażone w funkcję bezdotykowej obsługi, dzięki czemu drzwi można otworzyć ruchem stopy obok przedniego koła, co jest bardzo praktyczne, gdy kierowca ma zajęte ręce.

Seria Active dla podróżników

Nabywcy Tourneo Custom mogą wybierać spośród wielu atrakcyjnych wariantów nowego modelu, w tym przygotowanej dla podróżników serii Active. Aby przekonać klientów prowadzących aktywny tryb życia, Tourneo musi sprawdzać się zarówno jako mobilny salon, jak i miejsce pracy, więc Tourneo Custom oferuje taką samą innowacyjną, pochylaną kierownicę, jaką niedawno zaprezentowano w nowym modelu E-Transit Custom. Dzięki tej użytecznej i wyjątkowej w tej klasie pojazdów funkcji, kierownica może być używana jako ergonomiczny uchwyt do laptopów i tabletów lub po złożeniu na płasko, może stać się wygodnym stolikiem.

Całkowicie nowa architektura pojazdu zapewnia niższe położenie podłogi, nowy zintegrowany stopień boczny ułatwiający wsiadanie i załadunek, a największe w tej klasie pojazdów otwory przesuwnych drzwi bocznych i przestrzeni bagażowej ułatwiają korzystanie z samochodu. Optymalizacja platformy umożliwiła również obniżenie wysokości całkowitej poniżej dwóch metrów dla wielu wariantów samochodu, co pozwala na korzystanie z garaży i parkingów wielopoziomowych, które są często niedostępne dla pojazdów z segmentu Tourneo Custom, miała także wpływ na poprawę sprawności energetycznej i wyrafinowania jazdy dzięki udoskonalonej aerodynamice.

Wybór układów napędowych

Obok zelektryfikowanych układów napędowych, Ford będzie również oferował Tourneo Custom z silnikami wysokoprężnymi EcoBlue najnowszej generacji o mocach 136 KM, 150 KM lub 170 KM – w połączeniu z nową, podnoszącą wydajność ośmiostopniową przekładnią automatyczną lub sześciostopniową skrzynią manualną.

Nowy Tourneo Custom oferuje również opcjonalny napęd na wszystkie koła, dzięki któremu zyska zainteresowanie ceniących sobie poczucie bezpieczeństwa klientów, którzy potrzebują samochodu do pracy w każdych warunkach pogodowych, a także tych, którzy chcą dojechać na kempingi, plaże i w miejsca, do których nie prowadzą asfaltowe drogi. System inteligentnie rozdziela moment obrotowy między osiami za pośrednictwem elektronicznie sterowanego sprzęgła, reagując na utratę przyczepności w czasie krótszym niż 20 milisekund. Jest dostępny w modelach wyposażonych w silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 136 KM lub 170 KM oraz w automatyczną skrzynię biegów. Właściciele, którym zależy na podniesieniu przyczepności, ale preferują manualną skrzynię biegów, mogą wyposażyć się w mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który jest w ofercie z silnikami wysokoprężnymi EcoBlue o mocy 136 KM i 150 KM.

Wszystkie wersje silnikowe dysponują bardzo wysokimi zdolnościami holowniczymi, między innymi masa przyczepy z hamulcem może wynosić do 2500 kg w przypadku modeli z silnikiem Diesla, a nowa, dostępna w opcji funkcja pozwala na ukrycie haka holowniczego, gdy nie jest używany.

Fot. Ford Motor Company


Rafał Dobrowolski22.11.20220 zdjęć 4