Zabudowa na podwoziu AL-KO w połączeniu z niską ramą Mercedes-Benz – tak prezentuje się najnowsza półintegra marki Eura Mobil. Za kabiną przednionapędowego sprintera rozciąga się podwójna podłoga zoptymalizowana pod kątem przestrzeni bagażowej.
W ubiegłym roku marka Eura Mobil wprowadziła na rynek półzintegrowaną conturę z kabiną Mercedesa Sprintera. Zabudowa kempingowa wzmacniana włóknem szklanym sprawia, że seria w sumie 4 kamperów wyznacza wysokie standardy w swojej klasie – dodajmy od razu, że mowa tu o klasie dmc 4500 kg. I to nie tylko za sprawą mercedesowskiego rodowodu pojazdu bazowego, który w standardzie skrywa wiele zdobyczy systemu aktywnie wspomagającego kierowcę, by wspomnieć automatyczne rozpoznawanie znaków drogowych, adaptacyjny tempomat Distronic, aktywnego asystenta utrzymywania pasa jazdy czy asystenta świateł drogowych. Sterowany głosem system multimedialny Mbux podkreśla zorientowane na komfort wyposażenie w klasie premium, co też koresponduje z podgrzewanymi fotelami kapitańskimi z elektryczną regulacją ich wysokości w szoferce. W standardzie otrzymujemy 143-konny silnik, acz w opcji jest też jednostka mocniejsza, 177-konna. W stanie gotowości do jazdy kampery ważą od 3170 kg do 3400 kg, co oznacza, że do ich prowadzenia nie wystarczy prawo jazdy kategorii B. Swoją drogą nie może być inaczej, skoro w każdym modelu pod miejscami do spania znajdziemy gigantyczne luki bagażowe o wysokości do 124 cm, a kilka mniejszych rozciąga się pod podwójną podłogą o wysokości 19,5 cm.
Ciekawostką i bardzo funkcjonalnym rozwiązaniem jest panoramiczny dwuczęściowy szklany dach rozciągający się na całej długości salonu z aneksem kuchennym. Rozwiązanie to stosowane wyłącznie przez Eura Mobil gwarantuje niesamowite widoki.W najnowszej gamie modelowej dostępne są 4 układy wnętrz. W sypialniach głównych zlokalizowanych w tylnej części zabudowy, w zależności od układu, znajdują się 2 pojedyncze łóżka o długości do 2 m (Contura 716 EB, 766 EB, 766 EF) lub duże łóżko wyspowe (Contura 766 QB). Wszystkie kampery – poza modelem 716 EB – mają osobne pomieszczenia prysznica i toalety z WC. Są w dodatku o ponad pół metra dłuższe – mierzą dokładnie 784 cm. Contura Eura Mobil to bardzo pakowny pokład wszechstronnie przygotowany na zimowy caravaning dla maksymalnie 4 osób. I bardzo luksusowy, gdy wspomnieć, że w standardzie otrzymujemy ogrzewanie marki Alde. Prócz podgrzewanej podwójnej podłogi znamionami luksusu są elektrycznie sterowane opróżnianie zbiornika na ścieki i takie detale wykończenia jak karbonowe listwy na frontach szafek.
Dystrybutor: ACK Benimar Polska kampery.ack.com.pl
Zobacz kampery Eura Mobil w serwisie ACK.
Artykuł pochodzi z numeru 5 (102) 2021 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.